کارگردان مستند آغوش یک رویا گفت:

بازیگران مستند آغوش یک رویا ، خانواده شهید هستند

مشهد (پانا) - کارگردان مستند آغوش یک رویا گفت مستند آغوش یک رویا روایتگر اخلاق و منش شهید محمود تقی پور است که بازیگران این مستند خود خانواده شهید هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بازیگران مستند آغوش یک رویا ، خانواده شهید هستند

طهورا کیمیایی، کارگردان مستند آغوش یک رویا گفت: مستند آغوش یک رویا به حالت مصاحبه ای تدوین نشده است و به صورت داستانی است که خانواده شهید در نقش خود هستند و نقش اصلی این مستند ریحانه تقی پور دختر شهید محمود تقی پور است.

وی همچنین افزود: هدف من از تهیه این مستند معرفی قهرمانان واقعی کشور به نسل جدید است و مردم با شهید محمود تقی پور آشنا بشوند.

وی در ادامه گفت: پیام اصلی این مستند را خود شهید در انتها آن روایت می‌کند که صوت وصیت نامه شهید محمود تقی پور است که می‌گویند باید به هر نحوی یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

وی در ادامه گفت: شهید محمود تقی پور اولین شهید روحانی مدافع حرم که در روز اربعین به شهادت رسیدند و این علت انتخاب این شهید برای تهیه مستند بود.

طهورا کیمیایی در پاسخ به علت انتخاب این نام برای مستند گفت: آغوش یک رویا به معنا پذیرش و تحقق پذیری رویا است که شهید محمود تقی پور رویا شهادت را داشتند و در زندگی برای رسیدن به این مقام تلاش می‌کردند.

همچنین وی افزود: مدت زمان این مستند 25 دقیقه است که به دلیل کمبود امکانات و موانع پیش رو به مدت 3 سال تهیه و تنظیم این مستند انجام شد که بعد از تهیه در سینما هویزه مشهد اکران شد.

طهورا کیمیایی در پاسخ به چگونگی موانع پیش آمده در ساخت این مستند گفت: هنگامی که برای تهیه این مستند به سراغ خانواده شهید رفتیم با استفاده از دوربین فیلمبرداری پایگاه بسیج تصمیم فیلمبرداری داشتیم اما با مشکلی که برای دوربین ایجاد شد مجبور شدیم از موبایل برای فیلمبرداری استفاده کنیم.

همچنین وی در ادامه گفت: کمبود امکانات باعث می‌شد ما برای هر یک از این موانع به راه حل های جایگزین فکر کنیم که باعث فکر خلاقانه تر و کسب تجربه های بیشتر در تهیه این مستند می‌شد.

وی در ادامه خطاب به نوجوانان علاقمند به رشته مستندسازی گفت: هیچ گاه منتظر نباشید ابتدا امکانات در اختیار شما قرار داده شود سپس شروع به تهیه کار کنید، زیرا این گونه شاید هیچ گاه شروع نخواهید کرد. با کمترین امکانات شروع به کار کنید قطعا کسب تجربه، بهتر از داشتن امکانات می باشد . اما نداشتن ایده و تجربه مسیر پیشرفت را خواهد بست.

دانش آموز خبرنگا: هستی انسان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار