جابه‌جایی جاماندگان اربعین تا پایان مراسم با ناوگان حمل و نقل عمومی

تهران (پانا)- سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تداوم خدمت‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین تا پس از اذان مغرب و جابه‌جایی تمام مسافران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
جابه‌جایی جاماندگان اربعین تا پایان مراسم با ناوگان حمل و نقل عمومی

محسن هرمزی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از ساعات اولیه صبح امروز خدمت‌رسانی به شهروندان و شرکت‌کنندگان در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین را آغاز کرده‌است، گفت: ۶۰۰ دستگاه اتوبوس از ۱۲ نقطه و ۲۵۰ دستگاه ون از هفت نقطه تهران، از ساعت ۵:۳۰ صبح جابه‌جایی مسافران را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: امسال برای اولین بار خدمات‌رسانی ون‌ها از ایستگاه‌های تاکسی به سمت پایانه‌های اتوبوسرانی و مترو صورت می‌گیرد.

وی اعلام کرد: جهت رفاه حال شهروندان و شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان، سرفاصله قطارهای مترو کاهش یافت و قطارهای فوق‌العاده در راستای تسریع در جابه‌جایی مسافران پیش‌بینی شده و خوشبختانه خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل عمومی تا این لحظه بدون مشکل انجام شده است.

هرمزی با بیان اینکه انتقال مسافران تا آخرین لحظه مراسم انجام خواهد شد، گفت: سرویس‌دهی ما چه در بخش مترو و چه در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی تا لحظه پایانی با همین کیفیت ادامه خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه تاکنون انبوهی از مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند، خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که همین روند در ساعات پیش رو نیز ادامه داشته باشد؛ آمار جابه‌جایی مسافران پس از پایان مراسم اعلام خواهد شد.

همچنین شهردار تهران با حضور در مرکز کنترل ترافیک تهران، ضمن بازدید دقیق از وضعیت مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی و تدابیر و تمهیدات مدیریت شهری با استفاده از تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری، در جلسه‌ مشترکی با سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران این حوزه، شرایط ترافیکی مسیر مذکور و خدمات حمل و نقلی به شهروندان شرکت‌کننده در این مراسم آیینی را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.

شهردار تهران در جریان این بازدید با تأکید بر اینکه برگزاری این مراسم و حضور شهروندان در مسیر پیاده‌روی تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: بر این اساس، استمرار خدمات‌رسانی به شهروندان و ارائه ناوگان مورد نیاز و سرویس‌دهی مناسب به برای بازگرداندن شهروندان از مسیر مذکور به مبادی اولیه با استفاده از تجربیات سال گذشته می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه در مورد تدابیر و تمهیدات حمل و نقلی و نحوه خدمت‌رسانی ناوگان‌ عمومی به جمعیت انبوه حاضر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، سؤال کرد که مدیران ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی)، توضیحات جداگانه‌ای در مورد فعالیت‌هایی که به این منظور پیش‌بینی شده است، ارائه کردند و شهردار تهران برای بهبود خدمات به شرکت‌کنندگان در این مراسم، دستوراتی را ابلاغ کرد.

در ایستگاه‌های مترو هر شش دقیقه یک قطار اعزام می‌شود، ضمن اینکه قطارهای فوق‌العاده‌ای نیز به این منظور در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه علاوه بر خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی برای اعزام شهروندان از نقاط مختلف شهر به مسیر مذکور و جابه‌جایی حاضران در طول مسیر، ٢٥٠ دستگاه وَن نیز به منظور انتقال مسافران مترو از ایستگاه‌های مترو به مسیرهای اصلی راهپیمایی در نظر گرفته شده است.

عباس شعبانی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز با حضور در مرکز مانیتورینگ منطقه ۲۰ به راهپیمایی جاماندگان اربعین پرداخت و با بیان اینکه این مسیر هر سال پر رونق‌تر از سال قبل دنبال می‌شود، گفت: نکته متمایز این اقدام، مدیریت میدانی مردم است و ما باید پشتیبانی مناسب را از مردم انجام دهیم.

شعبانی با بیان اینکه نظافت معابر و جمع‌آوری زباله امسال به نسبت بهتر بود، یادآور شد: پس از میدان شوش که جمعیت اضافه شده و دمای هوا نیز افزایش یافته، بهتر است موکب‌هایی به عنوان سایه‌بان پیش‌بینی شود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تعداد گروه‌های دوام محدود بود، تصریح کرد: باید تعداد گروه های دوام و ستاد گمشدگان در طول مسیر پیاده‌روی افزایش یابد.

وی افزود: نیروهای ستاد مدیریت بحران حضوری پررنگ در مسیر داشتند و با جدیت مشغول به کار بودند که جای تقدیر دارد و امیدواریم هر سال تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار