داورزنی: آماده کسب سومین طلای بازی‌های آسیایی هستیم

انتظارات از والیبال به حدی بالا رفته که نایب قهرمانی شکست تلقی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون والیبال گفت هرچند قهرمانی در بازی‌های آسیایی امتیازی در رنکینگ جهانی ندارد، اما اهمیت زیادی برای ما دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
داورزنی: آماده کسب سومین طلای بازی‌های آسیایی هستیم

در ادامه نشست‌های خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو، از ساعت ۱۰:۳۰ امروز (سه‌شنبه) نشست خبری محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال و بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی برگزار شد.

داورزنی در ابتدای صحبت‌هایش ضمن تسلیت به مناسبت اربعین، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته و از بازی‌های آسیایی پوسان با شکست مقابل کره‌جنوبی نایب قهرمان شدیم و پس از نایب قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، از سال ۲۰۱۰ به این سو در تمام مسابقات آسیایی به مدال طلا رسیدیم و اکنون هم آماده کسب سومین مدال طلای بازی‌های آسیایی هستیم.

وی افزود: تقریباً حرف اول جهان را در رده‌های پایه می‌زنیم و در چند دوره اخیر دو بار در هر رده قهرمان جهان شدیم و حتی در رده سنی جدید زیر ۱۷ سال به مقام قهرمانی آسیا رسیدیم که پشتوانه والیبال‌مان هستند. در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی انجام شده به وعده قهرمانی در بازی‌های آسیایی جامه عمل بپوشانیم. برخی از من انتقاد می‌کنند که چرا قول قهرمانی می‌دهم و آرمان‌سازی می‌کنم، اما مطمئنم پس از این دوران گذار دوباره به قدرت خواهیم رسید.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی دقیق ژاپنی‌ها، حالا این تیم جزو ۵ تیم برتر جهان و ایران بین ۱۰ تیم برتر جهان است. والیبال ژاپن در حال حاضر از سطح آسیا بالاتر رفته و یکی از قدرت‌های والیبال جهان شده که به نظرم این اتفاق باعث رشد والیبال در آسیا می‌شود. قدرت گرفتن ژاپن باعث افزایش رقابت در آسیا می‌شود؛ همانگونه که در اروپا ۵-۶ تیم همیشه مدعی قهرمانی هستند. هرچند قهرمانی در بازی‌های آسیایی امتیازی در رنکینگ جهانی ندارد، اما قهرمانی در المپیک آسیایی برای‌مان اهمیت زیادی دارد.

وی در مورد نایب قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا، تصریح کرد: باوجود میزبانی شایسته در ارومیه در فینال مغلوب ژاپن شدیم و خوشحالم که انتظارات از والیبال به حدی بالا رفته نایب قهرمانی در آسیا برای فدراسیون و مردم شکست تلقی می‌شود، اما در تلاشیم تا بازهم به قله آسیا برگردیم.

داورزنی خاطرنشان کرد: زمانی که فدراسیون والیبال را تحویل گرفتم تیم ۲۷ دنیا و ششم آسیا بودیم، اما اکنون جزو ۱۰ تیم برتر جهان هستیم. از همان ابتدا مطمئن بودم که توانایی حضور در جمع ۶ تیم اول جهان را داریم، زیرا استعداد و ظرفیت لازم را داریم. موفقیت‌های والیبال در ۱۵ سال گذشته بیشتر از تمام افتخارات و عملکردش در ۱۰۰ سال گذشته بوده است، در حالی که هزینه‌ها نسبت به ۱۰ سال پیش ۳۰ برابر شده است. هزینه همین سفر هوایی به هانگژو حدود ۱۱ میلیارد تومان می‌شود و به همین خاطر انتظار داریم همانند کمک‌های دولتی به تیم ملی فوتبال و باشگاه‌های دولتی ما را هم زیر چتر حمایتی قرار دهند چرا که نتایج والیبال در دهه گذشته باعث اهتزاز پرچم ایران و شادی مردم شده است.

وی افزود: نبابد هدف‌مان فقط پیروزی مقابل ژاپن باشد و باید به دنبال شکست دادن قدرت‌های جهان باشیم. برای رسیدن به موفقیت قطعاً آرمان‌سازی لازم است و باید طبق اهداف حرکت کرد.

داورزنی در پاسخ به اینکه نیاز اصلی تیم ملی پیش از اعزام به هانگژو چیست؟ گفت: فقط و فقط به آرامش نیاز داریم تا دوباره به ریل موفقیت برگردیم. ناکامی در قهرمانی آسیا فشار روانی زیادی را به ما وارد کرد و باید در ابتدا با کمک رسانه‌ها بار روانی باخت به ژاپن را کم کنیم. چهره همه بازیکنان بعد از باخت به ژاپن واقعا ناراحت کننده بود و به همین دلیل به یک دوپینگ روحی نیاز داریم.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: هماهنگی لازم انجام شده تا پس از بازی‌های آسیایی با یک پرواز مناسب به برزیل برویم. خوشبختانه کلا دو بازی سخت در بازی‌های آسیایی خواهیم داشت و پیش بینی شده تا با کمترین خستگی در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم.

داورزنی در واکنش به نگرانی‌ها درباره کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک و در ادامه صعود به دور دوم المپیک است. در حال حاضر در رده دهم رنکینگ جهانی المپیک هستیم، اما باتوجه به بازی‌های حساس در لیگ ملت‌های سال آینده باید برای پیروزی در هر بازی بجنگیم تا جایگاه دهم در رنکینگ جهانی را حفظ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار