راه‌یابی ۱۲۳ طرح دانش‌آموزی به مراحل نهایی جشنواره جوان خوارزمی

تهران (پانا) - بیست‌و‌پنجمین جشنواره جوان خوارزمی با وجود رشد تعداد طرح‌های ارسالی به دبیرخانه به مراحل پایانی نزدیک می‌شود و دعوت به مصاحبه از ۱۲۳ طرح علمی پژوهشی در این جشنواره صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۴۰۱۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌یابی ۱۲۳ طرح دانش‌آموزی به مراحل نهایی جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، بیست و پنجمین دوره از جشنواره جوان خوارزمی در ۱۸ گروه علمی با ۲۷۱۷ طرح کار خود را آغاز کرد. در این دوره از جشنواره ۱۳۶۷ ‌دانش‌آموز پسر و ۲۱۶۸ دانش‌آموز دختر شرکت کردند. در مرحله اولیه ۱۵۲۳ طرح به مرحله داوری اولیه رسیدند که از این تعداد ۸۵۲ نفر دانش‌آموز پسر و ۱۱۵۵ نفر دانش‌آموز دختر حضور داشتند.

اولین مرحله از جشنواره جوان خوارزمی داوری فیلم سه دقیقه‌ای و سپس داوری دقیق است. بعد از این مراحل در پیشخوان دانش‌آموزی، نظر گروه داوران قابل مشاهده است و اگر طراح یا طراحان در این مرحله اعتراض داشتند، در خواست بازبینی می‌نویسند.

بعد از بازبینی‌ مجدد طرح‌ها، شورای داوری برای دعوت از طراحان در هجده گروه علمی تشکیل شد و در دوره بیست و پنجم جشنواره ۱۲۳ طرح برای مصاحبه دعوت شدند که در جلسه مصاحبه مجازی دانش‌آموزان به دفاع از طرح‌های ارائه شده می‌پردازند، وسیله ساخته شده باید همراه دانش‌آموز باشد.

پس از معرفی طرح‌ها به وزارت علوم، سرداور هر گروه علمی از طرح‌های پذیرفته شده در مصاحبه به صورت حضوری دفاع می‌کند و در نهایت طرح‌های پذیرفته شده اعلام می‌شوند.

در بیست و چهارمین دوره جشنواره جوان خوارزمی ۲۱۶۶ طرح به دبیرخانه ارسال شده بود. طرح‌هایی که برای دفاع معرفی می‌شوند با راهنمایی داوران گروه‌های علمی توسط دانش‌آموزان تکمیل خواهد شد. تعداد طرح‌های دعوت شده به مصاحبه دوره بیست و پنجم جشنواره جوان خوارزمی در هر رشته به تفکیک عبارتند از برق و الکترونیک با ۱۲ طرح، ریاضی ۳ طرح، زبان و ادبیات فارسی ۵ طرح، سلول‌های بنیادی ۲ طرح، شیمی ۵ طرح، علوم شناختی ۶ طرح، علوم اجتماعی و روانشناسی ۴ طرح، علوم دینی و قرآن‌پژوهی 1 طرح، علوم‌زیستی و پزشکی ۸ طرح، عمران و معماری ۵ طرح، فناوری نانو ۱۵ طرح، فیزیک و نجوم ۳ طرح، مکاترونیک ۸ طرح، مکانیک ۱۳ طرح، هنر ۴ طرح، کامپیوتر ۱۱ طرح، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ طرح و هوش مصنوعی ۴ طرح.

دانش‌آموزان دعوت شده به مصاحبه از ۲۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند. از این میان، استان کرمان با ۳۲ طرح بیشترین دعوت شده به مصاحبه و پس از آن شهر تهران با ۲۷ طرح، خراسان رضوی ۱۱ طرح، البرز ۱۰ طرح و اصفهان ۹ طرح در این مرحله داوری قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار