مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی، فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی را فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی، فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت

مسعود سعادتی در جلسه هماهنگی برنامه های بسیج فرهنگیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان گفت: نقش تاثیرگذار این شهدای بزرگوار در زندگی دانش آموزان باید نمایان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر لزوم ایجاد یادمان شهدای فرهنگی و دانش آموز در سطح شهر اشاره کرده و افزود: این اقدام می تواند در شناساندن شهدا بسیار موثر باشد و به این منظور این پیشنهاد برای مصوب شدن در شورای شهر و اجرایی شدن آن توسط شهرداری ارائه خواهد شد.

وی افزود: اجرای کنگره ۱۰ هزار شهید در استان نیز فرصتی است تا یاد و نام شهدا در خاطره‌ها ماندگار باشد و این موضوع یکی از اهداف مهم این کنگره است.

سعادتی ادامه داد: در این رابطه باید آموزش و پرورش نیز تمام تلاش خود را بکار گیرد تا دانش آموزان و آحاد مردم این شهدای بزرگوار را بخوبی بشناسند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هدف بعدی از برگزاری این کنگره را ترویج فرهنگ شهادت و رساندن توصیه های آنان به جامعه عنوان کرد و از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی تبریز در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

سرهنگ حسن صفدری فرمانده بسیج اقشار آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه گفت: بهترین، مهم‌ترین، موثرترین و پایدارترین عرصه انتقال فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد همان عرصه آموزش و پرورش است و این امر با حضور فرهنگیان و دانش آموزان میسر خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان نیز در این جلسه گفت: برای تبیین و انتقال کامل و تحقق منویات مقام معظم رهبری در تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) باید در حوزه آموزش و پرورش دقت ویژه ای داشته باشیم چرا که دشمن امروزه قسمت عمده جنگ ترکیبی خود را در بین نوجوانان دنبال میکند.

سرهنگ امینی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس، در هر مدرسه ستاد دفاع مقدس تشکیل شود و دوستی هر دانش آموز با یک شهید می تواند به ترویج فرهنگ شهدا و شهادت کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار