روایت خبرنگار پانا از اربعین ۱۴۰۲

اربعین یک سبک زندگی است

کرج (پانا) - زیارت اربعین که این روز‌ها در دل مردم تب‌وتاب ایجاد کرده است، خود نوعی زیستن است که باید در طول سال در زندگی انسان استقرار پیدا کند و انسان بر اساس این نوع از زندگی طی طریق کند. اربعین حسینی در حقیقت یادآور حرکت تمدنی سیدالشهدا (ع) در راستای اصلاح امت اسلام است.

کد مطلب: ۱۴۰۱۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اربعین یک سبک زندگی است

تکرار و بزرگداشت این مناسبت بزرگ در طول تاریخ همواره بر یادآوری ارزش‌های احیا شده سیدالشهدا (ع) تأکید می‌کند. پیاده‌روی اربعین یک حرکت تمدنی برای ایجاد ارتباط قلبی بین شیعیان سیدالشهدا (ع) و پیروان آن حضرت در امت اسلام است.

اتفاقاتی که در پیاده‌روی برای انسان می‌افتد، از نوع خوابیدن، حرکت‌کردن در مسیر با پای پیاده، نوع خوراک و تغذیه و مهمان‌نوازی و ذره‌پروری سیدالشهدا (ع) در مسیر و عنایت ویژه حضرت به انسان، یک بینش و معرفت جدید را القا می‌کند.

معرفتی که انسان را برای ظهور امام‌زمان (عج) و خدمت در رکاب ایشان با همه وجود آماده می‌کند؛ معرفتی که انسان را از ظاهر امام عبور می‌دهد و به باطن امام رهنمون می‌شود و انسان را با معنای واقعی امام و ولی خدا پیوند می‌زند.

اربعین زمینه‌ای است برای عاشقان امام‌زمان (عج) که خودشان را برای تحول بزرگ در عالم و تحقق اسلام ناب محمدی به‌صورت تمام و کمال آماده کنند و برای تحقق آن سختی‌های این مسیر را بپذیرند.

دانش آموزخبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار