اردوهای دانش‌آموزی باید از نظر محتوا غنی شوند

تهران(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۳، در مراسم اختتامیه پایگاه تابستانی، به استفاده بهینه از اوقات فراغت و توانمند‌سازی دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در پایگاه تابستانه را نسبت به سال تحصیلی در پرورش نوجوانان موثرتر دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۱۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای دانش‌آموزی باید از نظر محتوا غنی شوند

مراسم اختتامیه پایگاه تابستانی ۱۴۰۲ توسط سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳، در دبیرستان «فرهنگ ۱۳» با حضور جمعی از مسئولین اداره آموزش و پرورش، مدیران منتخب منطقه و دانش‌آموزان برگزیده، با اجرای دکلمه، نقالی خوانی، سرود و با ایجاد فضایی روح‌نواز برای مدعوین برگزار شد.

در آیین اختتامیه پایگاه‌های تابستانی مدارس منطقه ۱۳، نادر برزگر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه به ارائه روش‌های تازه‌ای برای تدریس اثربخش به معلمان و مدیران حاضر در مراسم پرداخت ‌و به اهمیت استراحت تابستانی برای بازیابی حس تدریس و تعلیم در معلمان و دانش‌آموزان اشاره کرد.

برزگر در ادامه با اشاره به اهمیت پایگاههای تابستانی در اوقات فراغت دانش آموزان گفت: هدف اصلی پایگاه تابستانی، ارتقای مهارت و توانمندی دانش آموزان در زمینه های مختلف است. مدیران مدارس با برنامه ریزی دقیق در برگزاری کلاس های متنوع و موثر با حضور اساتید مجرب و متخصص می توانند در کنار آموزش به ارتقای مهارت دانش آموزان بپردازند و همچنین برای شادی و نشاط دانش آموزان و ارتباط موثر با آنها، اردوهایی را در نظر بگیرند.

او در ادامه تصریح کرد: در طول سال تحصیلی، برگزاری اردو بیشتر می تواند به صورت بازدید علمی و یا اردوی تفریحی یک روزه باشد و برای شادی و نشاط دانش آموزان و همچنین ارتباط بهتر عوامل مدرسه با دانش آموزان بهتر است در پایگاه ههای تابستانی اردوههایی متفاوت تفریحی در قالب چند روزه اجرا شود.

زینب سیدمحمدی، مدیر دبیرستان فرهنگ ۱۳(مدیر منتخب آموزشی پایگاه تابستانی) گفت: باتوجه به بیانیه گام‌دوم انقلاب: «شادی، نشاط و امیدآفرینی» دانش‌آموزان مدارس فرهنگ، اگرچه متحمل سختی‌هایی در درس‌خواندن هستند، اما تمرکز در تابستان بر امیدآفرینی، شادی، نشاط و سلامت روح و روان آن‌هاست. مجموعه فرهنگ ۱۳ شش هفته در خدمت دانش‌آموزان فرهنگ بود و دراین‌مدت، مسئله جدید هنردرمانی را پیش بردیم تا حال‌خوب را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

معصومه برچلو، مدیر دبیرستان علوی (مدیر منتخب پرورشی پایگاه تابستانی) گفت: از آنجایی که اردو یکی از برنامه‌هایی است که دانش‌آموزان به آن علاقه‌مندند، خوب است به برخی از اهدافی که چنین اردوهایی دنبال می‌کنند اشاره کنیم و برقراری صمیمیت و ارتباط میان دانش‌آموزان و مربیان، ایجاد روحیه و نشاط با تفریحات سالم، پرورش و تقویت حس تعامل، آشنایی بیشتر با مسائل دینی و مذهبی، انتقال عملی مفهوم و اهمیت رعایت نظم و انضباط در زندگی شخصی، آموزش بهداشت‌شخصی، آشنایی با مسائل اجتماعی، هنری، تاریخی و فرهنگی و کمک به فرآیند اجتماعی شدن دانش آموزان را از اهم اهداف برشمرد.

آیین اختتامیه پایگاه تابستانی مدارس منطقه ۱۳ با بازدید مسئولان آموزش و پرورش از «نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان فعال پایگاه تابستانی» به پایان رسید.

دانش‌آموز خبرنگار: مبینا ملک‌محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار