وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهید رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار است

بوشهر(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری در کنار اینکه یک قدرشناسی از شهیدی والامقام و قهرمان مبارزه با استعمار است، تجلیل از کسی است که جان شیرینش را کف دست گرفت و با استعمار جنگید.

کد مطلب: ۱۴۰۱۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شهید رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار است

محمدمهدی اسماعیلی در کنگره سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری اظهار کرد: این روزها پرچم مقاومت ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اهتزاز درآمده و با چنین جایگاهی باید از چنین دلیرمردانی مانند شهید رئیسعلی دلواری تکریم شود.

اسماعیلی گفت: وجه دوم تکریم شهید رئیسعلی دلواری نیز برای درس آموزی و شکرگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: چنانچه تاریخ کشور را ورق بزنیم می‌بینیم چه ظلم‌ها و بیدادها بر این مردمان مظلوم تحمیل شده است و قیام شهید رئیسعلی دلواری بعد از اتفاقاتی است که درسال ۱۹۰۷ رخ داده و ایران به سه منطقه تبدیل شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در چنین شرایطی که کشور به عرصه نفوذ روسیه تزاری و انگلیس تبدیل شده بود مردانی چون شهید رئیسعلی دلواری تاب و توان چنین ظلم‌هایی را نداشتند و در مقابل استعمار ایستادگی کردند.

اسماعیلی گفت: آن روزها عزت مردم ایران از بین رفته بود و امروز انقلاب با برکت خون شهیدانی چون رئیسعلی دلواری در این نقطه از تاریخ ایستاده است.

اسماعیلی افزود: امروز ایران اسلامی در آستانه تبدیل به قدرتی نوظهور در عرصه بین المللی و متکی به باورها و اعتقادات ارزشمند دینی است.

وی ادامه داد: حرکت نهضت اسلامی در یکصد و هشتمین سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری بر بام تاریخ ایستاده و با قوت در حال حرکت است.

اسماعیلی تاکید کرد: دشمن فکر می‌کرد با تهدید و تحریم نظام را از پا در می‌آورد و در این مسیر نیروهای نامرئی و حامیان خود را پای کارآورد ولی خدا با امت خمینی است و این ملت را از دوران سخت جنگ تحمیلی عبور داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اربعین حسینی حرکتی معنادار در تاریخ است و تا امروز کلیدواژه نهصت بزرگ اسلامی بوده است.

اسماعیلی افزود: نهضت اربعین حسینی و عاشورا از عوامل مهم در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی و امام راحل است.

وی گفت: اربعین حرکت امت به سوی امام و بازگشت مردم به سوی امامت است که پایه گذار دوران ظهور خواهد بود.

اسماعیلی گفت: راه‌اندازی موسسه‌ای با نام شهید رئیسعلی دلواری و تکمیل پروژه ناتمام مجتمع فرهنگی شهید رئیسعلی دلواری به صورت ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.

گفتنی است، در حاسیه این کنگره پارک یک هکتاری موزه شهید رئیسعلی دلواری افتتاح شد.

۱۲شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به نام روز ملی مبارزه با استعمار در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار