بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از موزه شهید رئیسعلی دلواری

بوشهر(پانا)_معاون پارلمانی رئیس جمهور به اتفاق استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس از موزه شهید رئیسعلی دلواری در دلوار تنگستان بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۵۴۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از موزه شهید رئیسعلی دلواری

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، حسینعلی امیری در بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری سردار بزرگ مبارزه با استعمار پیرانگلیس جهاد را یکی از ویژگی‌های ایرانیان مسلمان دانست و اظهار داشت: جهاد نزد ایرانیان مسلمان یک واژه بسیار مقدسی است چراکه آنچه کیان اسلام را در طول تاریخ از گزند حوادث، تجاوز بیگانگان و کافران حفظ کرده همین واژه جهاد است.

وی، حرکت شهید رئیسعلی دلواری را یک احساس تکلیف دینی، مذهبی و جهادی دانست و تصریح کرد: در روزگارانی که خاک مقدس ایران مورد تجاوز و تعدی انگلیس‌ها قرار گرفته بود شخصیتی مانند رئیسعلی دلواری که حرکت آن برخاسته از اعتقادات دینی و مذهبی بود در مقابل تجاوزگران می‌ایستد و حماسه می‌آفریند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، شهید رئیسعلی دلواری را افتخار ایرانیان دانست و گفت: این شهید با حماسه آفرینی در مقابل استعمار انگلیس، سبب افتخار تاریخ ایران و استان بوشهر شده است.

امیری با بیان اینکه شهید دلواری‌ها همواره به عنوان مرزداران غیور و رشید کشور در مقاطع مختلف تاریخی به وظیفه ملی، اسلامی و مذهبی خود عمل کرده‌‌اند خاطر نشان کرد: آثار موجود در موزه شهید رئیسعلی دلواری نشان از اعتقادات دینی و مذهبی این سردار بزرگ مبارزه با استعمار است.

وی، با اشاه به نهادینه شدن فرهنگ جهاد و رشادت در ایران افزود: رشادت، فداکاری، جهاد و شهادت دارای یک تاریخ پیشینه بین ملت ایران است که با همین روحیه در جنگ 8 ساله تحمیلی، جوانان ایران اسلامی با استکبار جهانی که حامی و پشتوانه حزب بعث بود چنان از خودشان فداکاری نشان دادند که کشور و جنگ را با سرافرازی و سربلندی بدون اینکه یک وجب از خاک کشور به دشمن بدهند به پایان برسانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: امید است همین روحیه جهاد، ایثارگری و شهادت و احساس تکلیف برخواسته از آموزه‌های دینی همیشه در بین جوانان و ملت ایران بیشتر از قبل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار