هشدار هواشناسی درخصوص سیلاب ناگهانی در ۹ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از افزایش دما در مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و خسروی خبر داد و برای ۹ استان هشدار سیلاب ناگهانی،آب‌گرفتگی معابر و خسارت به کشاورزان صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی درخصوص سیلاب ناگهانی در  ۹ استان

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق اردبیل، گیلان، غرب مازندران،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان،‌ ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب گیلان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرامی برقرار می‌شود و فقط در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

امروز و فردا در حد فاصل بین زاگرس جنوبی و مرکزی به‌ویژه استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان یزد در ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی،‌ رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

از امروز تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما پیش‌بینی شده و در استان‌های خوزستان،‌ ایلام و نوار مرزی کرمانشاه هوا 3 تا 4 درجه گرم‌تر می‌شود.

بر این اساس دما هوا در مرز خسروی تا روز چهارشنبه هفته جاری به 47 درجه و مرزهای مهران،‌ چذابه و شلمچه نیز به 48 درجه افزایش می‌یابد. همچنین دما در شهر نجف به 48 و شهرهای کربلا، کاظمین و سامرا نیز به 47 درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. آسمان کربلای معلی امروز صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار