در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می‌شود؛

پویش مردمی یک‌ روز بدون خودرو در پایتخت

گلشنی: ۲۲ محور در ۲۲ منطقه، ۳۱ شهریور میزبان این پویش هستند

تهران (پانا) - مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، در چهل و چهارمین جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه پایتخت از برگزاری پویش یک‌ روز بدون خودرو در روز جمعه ۳۱ شهریور خبر داد و گفت به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، پویشی در سطح ۲۲ منطقه پایتخت برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پویش مردمی یک‌ روز بدون خودرو در پایتخت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی گلشنی در این جلسه که با حضور کامران اخباری، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، بر آمادگی هر چه بیشتر برای استقبال از اول مهر تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه روز جهانی بدون خودرو، روز جمعه ۳۱ شهریور و درست یک روز قبل از بازگشایی مدارس است، مدیریت صحیح برگزاری این دو مناسبت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: ۲۲ محور در ۲۲ منطقه تهران به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند تا در هر یک از این محورها، اقدامات ویژه‌ای به مناسبت روز جهانی بدون خودرو با حضور شهروندان و مدیران شهری برگزار شود و هدف از این رویداد، ارتقای کیفی و کمّی حمل و نقل عمومی و ترویج و توسعه‌ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است.

گلشنی تصریح کرد: در این پویش، مردم تشویق می‌شوند سفرهای شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی انجام دهند و در صورتی که محل کارشان به محل سکونت‌ یا تحصیل‌شان نزدیک باشد و نیز در خریدهای روزانه‌ خود، از حمل و نقل پاک استفاده کرده یا پیاده‌روی کنند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در خاتمه اهمیت و ضرورت آموزش مفاهیم ترافیکی به کودکان و والدین آنها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فاصله نزدیک روز جهانی بدون خودرو با اول مهر، فرصت مغتنمی است تا شهروندان به ویژه دانش‌آموزان نسبت به حقوق و وظایف شهروندی خود و همچنین، آموزه‌ها و مفاهیم صحیح ترافیکی بیشتر آگاه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار