در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

بهترین سن آموزش سواد مالی برای دانش‌آموزان

تهران(پانا)- یک کارشناس در حوزه صنعت گفت آموزش سواد مالی را می‌توان در مدارس از مقطع دبستان آغاز کرد اما بهتراست برای نتیجه‌گیری موثر، این آموزش‌ها را به صورت جدی از مقطع راهنمایی و متوسطه به دانش‌آموزان آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بهترین سن آموزش سواد مالی برای دانش‌آموزان

مهدی پورقاضی، کارشناس حوزه صنعت درگفت‌وگو با پانا مطرح کرد: «در دنیا معمولا همه افراد به ویژه شرکت‌ها، دارای مشاور مالی و مشاور حقوقی برای انجام امور خود هستند. اما افراد در کشور ما مشاور مالی و مشاور حقوقی برای انجام امور خود، ندارند و ممکن است در معاملات خود به مشکل برخورد کنند. اکنون روش‌های جدیدی برای انتقال پول یا معاملات در کشور شکل گرفته ولی خیلی از افراد درباره آن اطلاعات کافی ندارند و همین شرایط باعث انواع کلاهبرداری‌ها در کشور و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی می‌شود.»
وی افزود: « بهتر است یک آموزش عمومی در زمینه آموزش مسائل مالی در کشور انجام شود که اگر آموزش این مسائل به درستی انجام شود، موجب کاهش شکایات مالی در قوه‌ قضاییه خواهد شد.»

تاثیر افزایش سواد مالی افراد بر اقتصاد کشور

پورقاضی درباره تاثیر افزایش سواد مالی افراد بر اقتصاد کشور گفت: «زمانی که اطلاعات مالی افراد افزایش یابد اختلافات مالی کاهش می‌یابد. این افزایش موجب کارآفرینی در کشور می‌شود و همچنین می‌تواند موجب ایجاد کسب‌وکار‌های جدید شود که این امر در نهایت موجب کاهش آمار بیکاری در کشور خواهد شد.»

وی گفت: «آموزش این مسائل مالی را می‌توانیم در مدارس از مقطع دبستان آغاز کنیم اما بهتر است برای نتیجه گیری بهتر، آموزش این مسائل را به صورت جدی از مقطع راهنمایی به دانش‌آموزان آغاز کنیم.»
وی در ادامه گفت: «وظیفه پیگیری این آموزش‌ها بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.»
تاثیر سواد مالی بر کاهش مصرف‌گرایی در جامعه
پورقاضی درباره تاثیر سواد‌ مالی بر مصرف‌‌گرایی در جامعه گفت: «مصرف‌گرایی می‌تواند سودمند یا مضر باشد. در مواقعی که جامعه دچار رکود اقتصادی و بحران شده است خرید افراد می‌تواند کمک شایانی به راه‌ افتادن اقتصاد کشور بکند، مصرف‌گرایی سودمند است اما در مواقعی که ما بیش از اندازه مصرف‌گرا می‌‌شویم و از کالای‌های وارداتی استفاده می‌کنیم و کمتر به تولید داخلی و ارزش افزوده توجه می‌‌شود، مصرف گرایی می‌تواند مضر باشد داشتن سواد مالی در هر دو حالت می‌تواند اثر‌گذار باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار