مدرسه نمونه دولتی شهرستان بن از اول مهرماه فعال می‌شود

بن (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بن از آغاز به کار مدرسه شبانه‌روزی نمونه دولتی پسرانه شهرستان بن از اول مهرماه سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه نمونه دولتی شهرستان بن از اول مهرماه فعال می‌شود

حجت الله نادری، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بن گفت: همزمان با هفته دولت و با رویکرد عدالت محوری و محرومیت زدایی دولت سیزدهم؛ اولین مدرسه نمونه دولتی پسرانه دوره اول متوسطه در شهرستان بن از اول مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

نادری در ادامه ضمن بزرگ شمردن این دست آورد مهم افزود: راه اندازی مدرسه نمونه دولتی در شهرستان موجب رشد و ارتقا سطح علمی دانش آموزان شده و از مهاجرت استعدادها به نقاط دیگر جلوگیری می کند.

نادری گفت: در جهت اخذ مجوز این مدرسه خاص، در طی چند سال گذشته پیگیری های مستمر و متعددی صورت پذیرفته که در نهایت با لطف خداوند متعال این مهم محقق شد و خدمتی ماندگار برای مردم ولایت مدار و شهیدپرور شهرستان بن فراهم کرد.

حجت اله نادری با اشاره به اینکه فعالیت این مدرسه به صورت شبانه روزی می باشد ؛ بیان کرد: پذیرش دانش آموز از شهرستان های بن، سامان و روستاهای همجوار ناحیه یک شهرستان شهرکرد و روستاهای شهرستان کوهرنگ نیز در این مدرسه انجام خواهد شد.

وی درباره نحوه قبولی داوطلبان گفت: پس از اینکه فرم تکمیل شده و مدارک و مستندات مورد نیاز تحویل اداره شد، بررسی های لازم و امتیازبندی دانش آموزان توسط کارگروه های تخصصی انجام می شود و دانش آموزان بر اساس امتیازت کسب شده و بنابر سهمیه تخصیصی جذب این مدرسه خواهند شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بن در ارتباط با ظرفیت و سهمیه پذیرش این مدرسه افزود: همزمان با فرارسیدن سال تحصیلی جاری؛ در این آموزشگاه ۲ کلاس در پایه هفتم پیش بینی شده که تعداد ۶۰ نفر دانش آموز در این دو کلاس پذیرش خواهند شد.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه رفاه حال دانش آموزان پذیرفته شده در این مدرسه برایمان حائز اهمیت است، بنابر تصمیم گرفته شده ؛ مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان (خانه معلم) شهر بن به عنوان محل تحصیل و اقامت موقت یک‌ساله برای دانش آموزان مدرسه نمونه دولتی در سال تحصیلی جاری در نظر گرفته شده و در سال آینده ساختمان جدید این مدرسه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

نادری در ادامه گفت: بر اساس دستوالعمل و ضوابط تعیین شده، میزان پذیرش دانش آموزان از مدارس شهری را ۴۰ درصد و مدارس روستایی را نیز ۶۰ درصد اعلام کرد.

نادری در پایان از زحمات و پیگیری های چندین ساله کلیه همکارانی که به نوعی در این امر دخیل بودند ،اعم از کادر اداری آموزش و پرورش شهرستان، پیگیری های فرماندار و امام جمعه شهرستان بن و بویژه نگاه عدالت محور و عنایت ویژه مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و راه اندازی چنین مدرسه ای را نقطه عطفی برای پیشرفت روزافزون شهرستان در سطح علمی، فرهنگی و ساختن آینده ای روشن ترسیم کرد.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه آقابابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار