مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی:

مشکل تأمین منابع، مشکلات معیشتی و خدمات رفاهی بازنشستگان یک امر بسیار اساسی است

تبریز (پانا) - مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی مشکل تأمین منابع، مشکلات معیشتی و خدمات رفاهی بازنشستگان را یک امر بسیار اساسی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مشکل تأمین منابع، مشکلات معیشتی و خدمات رفاهی بازنشستگان یک امر بسیار اساسی است

طاهره احمدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: ۴۰ هزار نفر در استان شاغل هستند در حالی که باید نسبت بازنشستگان نصف شاغلین باشد که این امر با توجه به پیری جمعیت یک مقوله‌ی مهمی‌ است که باید به آن بها داده‌ شود.

وی ادامه داد: مشکل تأمین منابع، مشکلات معیشتی و خدمات رفاهی بازنشستگان یک امر مهم است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها یک سری منابع بازنشستگان تأمین شود.

احمدزاده اظهار کرد: میانگین حقوق بازنشستگان در سطح استان طی سالجاری حدود ۱۱میلیون تومان است که امسال از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بازنشسته‌ها از ترمیم حقوق ۵درصد به علاوه ۹۰۰هزار تومان بهره‌مند شدند، افزود: خدمات بازنشستگان به غیر از حقوق آنها اعطای تسهیلات و خدمات بیمه‌ای است به طوری که بیمه تسهیلات وام ضروری سال‌هاست که به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی مجموع واریزی این وام را ۱۵۶میلیارد تومان بیان کرد و اذعان کرد: این وام به صورت قرض الحسنه و با ۴درصد به صورت اقساط ۳۶ ماهه از حقوق مشترکین کسر خواهد شد.

وی به وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ۱۲۰۰نفر از وام ۲۵میلیون تومانی بهره‌مند شدند که امسال این مبلغ با افزایش ۴۰درصدی به ۳۵میلیون تومان رسیده و تا آخر شهریور ماه نهایی شده و به ثبت نام کنندگان پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان به عقد قرارداد دو تفاهم نامه توسط صندوق در خصوص سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: اولین قرارداد با کشت و صنعت پگاه با پنج هزار راس دام و قرارداد طرح توسعه بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز که از لحاظ استراتژی برق منطقه را تامین می‌کند از جمله قراردادهایی است که توسط صندوق به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم به عنوان دولت عدالت محور و مردمی به این باور است که تغییرات صورت گرفته باید به نفع مردم منتهی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی به غیر از کانون‌ها و سمن‌ها، یکی از اعضای شورای ملی سالمندان است، خاطرنشان کرد: این صندوق به عنوان دستگاه دولتی و زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی مسئولیت و رسالت خدمات رسانی به مشترکین را بر عهده دارد؛ این صندوق ۱۳۰هزار مشترک با ۱۲ نفر پرسنل جز دستگاه‌هایی است که کوچک‌سازی را برایش انجام دادیم چرا که بیشتر به بهره‌وری اعتقاد داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار