رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان سراسر کشور «همیار‌ان محیط‌زیست» هستند

آموزش‌و‌پرورش در حفاظت از محیط‌زیست به‌صورت مستمر و پایدار نقش مهمی دارد

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت ‌محیط زیست با بیان اینکه ‌دانش‌آموزان سراسر کشور «همیار‌ان محیط‌زیست» هستند تاکید کرد که آن‌ها می‌توانند در حفاظت از محیط زیست، بسیار موثر باشند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سراسر کشور «همیار‌ان محیط‌زیست» هستند

علی سلاجقه در گفت‌وگو با پانا، به نقش دانش‌آموزان در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت:‌ «اگر سبک زندگی را به نحو احسن به کودکان و دانش‌آموزان آموزش دهیم، می‌توانیم مطمئن شویم که در حفظ اساسی این زیستگاه به نحو مطلوب، دست خواهیم داشت.»

وی ‌ادامه داد: «‌معتقد هستیم که همواره اولین دستگاه و ارگانی که در حفاظت از محیط زیست به‌صورت مستمر و پایدار نقش مهمی دارد، آموزش‌و‌پرورش است و خوشبختانه درباره این مسئله، نشست‌های بسیار خوبی برگزار شده و تفاهم‌نامه‌هایی هم‌ با وزارت آموزش‌و‌پرورش ‌امضا شده است.»

سلاجقه از تهیه بسته‌های آموزشی توسط ‌سازمان حفاظت محیط‌زیست ‌خبر داد و گفت: «از طریق معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان، بین ما ‌و آموزش‌و‌پرورش نیز کارهای خوب و مطلوبی صورت گرفته که لازم است این ارتباطات نزدیک‌تر و بیشتر شود.»

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در خانواده‌ها برای محافظت از محیط زیست را امری بسیار مهم دانست و گفت: «در سراسر کشور همه دانش‌آموزان را به عنوان «همیار محیط زیست» معرفی کرده‌ایم که با حضور در تمامی مکان‌ها اعم از ماشین، پارک، مسافرت و... در بحث صرفه‌جویی، استفاده مناسب از انرژی، تفکیک زباله و... به محافظت‌ از محیط زیست بپردازند.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: «آموزش برای رعایت چنین مسائلی همواره از خانه آغاز می‌شود و فرزندان که همیشه با ما هستند، می‌توانند در حفاظت از محیط زیست، بسیار موثر باشند. بنابراین اعتقاد ویژه‌ای درخصوص آغاز آموزش این مسائل در خانه و خانواده ‌داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار