‌تمجید سایت فدراسیون جهانی بسکتبال از حامد حدادی؛

حدادی؛ اسطوره بسکتبال ایران

تهران (پانا) - سایت فدراسیون جهانی بسکتبال با انتشار گزارشی به تمجید از حامد حدادی اسطوره بسکتبال ایران پرداخت.

کد مطلب: ۱۴۰۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حدادی؛  اسطوره بسکتبال ایران

‌سایت فدراسیون جهانی بسکتبال نوشت، حامد حدادی نامی است که در بین طرفداران بسکتبال در سراسر جهان طنین‌انداز شده است؛ این نماد ایرانی دوران حرفه‌ای پرافتخاری داشته است و این اسطوره اکنون در یک جام جهانی دیگر بسکتبال ادامه می‌دهد.

این بازیکن ۳۸ ساله مدت‌هاست که جایگاه خود را در تاریخ بسکتبال ایران تثبیت کرده؛ تبدیل شدن به اولین بازیکن ملی که در NBA رقابت می‌کند و افتخارات متعددی را با تیم ملی به دست آورده است.

حدادی ۳ بار عنوان ارزشمندترین بازیکن (MVP) جام فیبا آسیا را به دست آورده و در دو المپیک و اکنون چهارمین جام جهانی بازی کرد، اگرچه این بار دور از شرایط مطلوب بود.

ارسلان کاظمی درباره حدادی می‌گوید: او اسطوره ماست. او بسکتبالیست بزرگی است که ایران تا به حال داشته است.

با این حال، چیزی که حدادی را واقعاً قابل توجه می‌کند، تعهد بی‌دریغ او به این ورزش است، حتی در مواجهه با مشکلات.

حدادی در ابتدای سال دچار مصدومیت شدید آشیل شد و آرزو‌های او برای حضور در جام جهانی را به تردید انداخت، اما به هیچ وجه نمی‌توانست همه چیز را برای حضور در تیمش به کار نگیرد.

حدادی در این‌خصوص گفت: بهبودی بسیار سخت بود. من ۸ ماه پیش یک مصدومیت بزرگ از ناحیه آشیل داشتم و چنین مصدومیتی به این سرعت بهبود نمی‌یابد. اما پزشکم، خانواده‌ام و همسرم، هر روز مرا تحت حمایت قرار دادند و من واقعا سخت کار کردم تا به زمین بازگردم. بسیار مفتخرم که در چهارمین جام جهانی اینجا هستم تا به هم‌تیمی‌هایم و تیمم کمک کنم.

حضور حدادی در زمین گواه استقامت و اراده او بوده است. او ممکن است ۱۰۰ درصد آماده نباشد، اما میانگین ۹.۵ امتیاز و ۶.۰ ریباند در هر بازی، در حالی که در جام جهانی به جمع ۵ نفر برتر در بلاک‌های تاریخ جام جهانی صعود کرده است، آمار جالب توجهی است.

در حالی که ایران پس از شکست‌های پیاپی مقابل برزیل و ساحل عاج از دور دوم رقابت‌ها حذف شده است، اما رهبر کهنه‌کار آن‌ها هر کاری که می‌تواند برای کمک به نسل بعدی انجام می‌دهد.

حدادی گفت: ما به‌دنبال آینده هستیم. برای بازیکنان جوان خوب است که مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند و بازیکنان بزرگ برای کسب تجربه برای بازی در سطح بالایی از بسکتبال باشند. من سعی کردم اینجا باشم تا تمام تلاشم را به آن‌ها تقدیم کنم تا بهتر بازی کنند. همه آن‌ها بازیکنان خوبی هستند، اما تجربه‌ای ندارند.

البته حدادی چیزی فراتر از یک بسکتبالیست است. او با رهبری و فداکاری خود که الهام‌بخش بازیکنان جوان بی‌شماری در کشورش است، نماد و الگوی تیم ملی ایران است. بنابراین، چه بازیکنی بهتر از او که به این دوره انتقالی برای یک تیم جوان کمک کند. جای تعجب نیست که هم‌تیمی‌هایش از هر ثانیه حضور او لذت می‌برند.

ارسلان کاظمی گفت: او اسطوره ماست. او بهترین بسکتبالیستی است که ایران تا به حال داشته است. فکر می‌کنم اگر یائو [مینگ] را کنار بگذاریم، او بهترین بسکتبالیست برای من در آسیاست. بدیهی است که او از مصدومیت خارج می‌شود و واقعا تمام تلاشش را کرد که فقط در کنار تیم باشد و از هر طریق ممکن به ما کمک کند.

وی افزود: مطمئنم که وقتی زمان بازنشستگی حدادی از تیم ملی فرا می‌رسد، همه دلشان برای او تنگ خواهد شد. آن‌ها می‌دانند که او چه حضور بزرگی در زمین و خارج از زمین برای ما داشته است. این به نوعی غم انگیز است. ای کاش من وقت بیشتری با او داشتم.

تعهد حدادی به توسعه نسل بعدی بسکتبالیست‌های ایرانی، گواهی بر شخصیت و عشق او به این ورزش است.

دستاورد‌ها گویای همه چیز هستند، اما این فداکاری و انعطاف پذیری اوست که او را واقعا متمایز می‌کند. حدادی علی‌رغم بهبودی از یک مصدومیت بزرگ، اینجاست و همچنان همه چیز را در زمین کنار گذاشته است، او می‌داند که این آخرین جام جهانی اوست و از هر لحظه لذت می‌برد.

حدادی با اشاره به آخرین حضورش در جام جهانی گفت: این آخرین جام جهانی من است، بنابراین می‌خواستم برای بازی اینجا باشم. هم‌تیمی‌هایم می‌گویند این آخرین نمایش و بازی‌های من است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار