برگزاری ۴۰ برنامه در راستای بازی‌های بومی و محلی در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس هیئت بازی‌های بومی و محلی اردبیل گفت ۴۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در راستای بازی‌های بومی و محلی در سطح این استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ۴۰ برنامه در راستای بازی‌های بومی و محلی در اردبیل

علی تقی‌زاده، رئیس هیات بازی‌های بومی و محلی اردبیل اظهار کرد: از ابتدای سال هیات استان با برنامه‌ریزی که انجام داده بود، توانست با همت هیات‌های شهرستانی اعم از برگزاری برنامه‌های آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و برگزاری جام نوروز در روستاها در ایام تعطیلات نوروز اقدام کند.

وی افزود: با پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان و ادارات شهرستان‌ها هیئت استان اردبیل توانست در کوچ ملی عشایر نقش بسزایی را ایفا کرده و با برگزاری برنامه‌های متنوع در این کوچ توانست ظرفیت‌های بومی و محلی و آئین‌های سنتی استان را به نمایش بگذارد.

به گفته رئیس هیات بازی‌های بومی و محلی استان، به همت هیات‌های شهرستان و استان گیلان توانستیم جشنواره بازی‌های بومی، محلی و آئین‌های سنتی را به میزبانی شهرستان خلخال برگزار کرده و ظرفیت‌های بومی و محلی ۲ استان را در این جشنواره به نمایش بگذاریم.

تقی‌زاده تصریح کرد: اعزام تیم‌های این هیئت به مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف به ویژه چوب‌کشی سبب شد تا ورزشکاران این رشته به اردوهای تیم ملی چوب‌کشی دعوت شوند.

وی به برگزاری برنامه‌های هفته دولت اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی ورزشی در هفته دولت توسط هیات‌های شهرستانی برگزار می‌شود که مسابقات چوب‌کشی و طناب‌کشی به میزبانی شهرستان اردبیل در پایان هفته دولت به صورت استانی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات بازی‌های بومی و محلی استان بیان کرد: همایش پیاده‌روی به مناسبت اربعین حسینی در روستاهای استان با شعار از حرم تا حرم برگزار خواهد شد و در همین راستا کمک به موکب اربعین از طرف خیرین این هیئت در شهرستان‌های بیله‌سوار، جعفرآباد، گرمی و پارس‌آباد انجام گرفته است.

تقی زاده گفت: بعد از اربعین حسینی مسابقات کشتی پهلوانی استان اردبیل با معرفی پهلوان پهلوانان به میزبانی شهرستان اردبیل در شهر ایردی‌موسی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۴۰ نفر در دوره آموزشی با رویکرد بازی‌های بومی و محلی حضور پیدا کردند و در حال حاضر آماده برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار