سرگروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

ریشه اصلی مشکلات دانش‌آموزان عدم کنترل رفتار است

مشهد (پانا) - سرگروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت ریشه اصلی اکثریت مشکلات دانش‌آموزان عدم کنترل رفتار است و خشم در این میان بسیار مشکل‌ساز است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ریشه اصلی مشکلات دانش‌آموزان عدم کنترل رفتار است

اعظم ابراهیمی سرگروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: «اگر مدیر و معلم بدانند چطور خشم خود را کنترل کنند و در هنگام عصبانیت چه رفتاری داشته باشند و چه الفاظی را بکار ببرند، قطعا می توانند علاوه بر آموزش، پرورشی شایسته داشته باشند.

ابراهیمی افزود: «دیگر آموزشِ مستقیم جواب نمی دهد و باید آموزش همراه با پرورش بصورت غیرمستقیم پیش برود.»

وی همچنین گفت:«ریشه اصلی اکثریت مشکلات دانش آموزان عدم کنترل رفتار است و خشم در این میان بسیار مشکل ساز است. همه ما خشمگین می شویم اما اگر بتوانیم کنترل کنیم، هنرمند هستیم بنابراین معلم و مدیر، خودشان باید هنرمندان میدان پرورش باشند.»

ابراهیمی عنوان کرد: «ما نمی توانیم مدام بگوئیم مهربان، راستگو و مودب باشید اما اگر خودمان در مسئله پرورشی به درستی عمل کنیم، قطعا با رفتار ما خیلی از موارد آموزش داده می شود.»

وی در پایان بیان کرد: «رفتار ما آیینه تمام‌نمای کردار ماست و کردار ما الگوی عملی مناسبی برای آموزش و پرورش، پس بهترین امر این است که خودمان شایسته باشیم تا بتوانیم شایسته سازی را در جامعه و مدرسه به درستی انجام دهیم.»

دانش آموز خبرنگار: شایلین حدادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار