اسلامی:

نخبگان بدانند که صنعت هسته‌ای یک صنعت راهبردی پیش‌برنده است

سنگ بنا در انرژی اتمی سوخت هسته‌ای است/ مبنای سوخت هسته‌ای غنی‌سازی است

تهران (‌پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نخبگان بدانند که صنعت هسته‌ای یک صنعت راهبردی پیش‌برنده است، گفت سنگ بنا در انرژی اتمی سوخت هسته‌ای است و مبنای سوخت هسته‌ای غنی‌سازی است. کسانی که دشمن ما هستند و به شدت با چرخه سوخت مخالفند، در واقع با پیشرفت صنعت هسته‌ای در ایران مخالف هستند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نخبگان بدانند که صنعت هسته‌ای یک صنعت راهبردی پیش‌برنده است

محمد اسلامی در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: امروز یکی از دستاوردهایی که نتیجه اعتماد به نفس و خودباوری است رونمایی شد که آن را به ملت عزیز ایران تقدیم می‌کنیم.

وی افزود: شاید بسیاری از عزیزانی که با موضوعات علمی و فناوری مواجه هستند، بگویند که نتیجه تحقیقات نامعین است اما به لطف الهی این سازوکار و زیرساختی که ایجاد شده است، با خودباوری و عشق پرشور همکاران ما عجین شده است. این رونمایی حاصل یک کار شش ماهه است. از فکر و ایده تا نتیجه، با خودباوری بی‌نظیر با تیمی جوان و پرانگیزه این امر‌محقق شد.

اسلامی با بیان اینکه ما متوقف نمی‌شویم، گفت: این اراده با توکل بر خدای متعال با دانش و خودباوری به این نتیجه رسیده که به ملت تقدیم می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: امروز تمامی صنایع نفت و گاز و پزشکی از این محصول بهره‌مند خواهند شد. همین ظرفیت مختصر نیاز کشور را تامین خواهد کرد. موضوع مهم برای ما این است که با سیاست پابرجا و اراده مستحکم همواره به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته توانستیم از اسیدفسفریک، کیک زرد تولید کنند، افزود: سنگ بنا در انرژی اتمی سوخت هسته‌ای است و مبنای سوخت هسته‌ای غنی‌سازی است. کسانی که دشمن ما هستند و به شدت با چرخه سوخت مخالفند، در واقع با پیشرفت صنعت هسته‌ای در ایران مخالف هستند. نخبگان بدانند که صنعت هسته‌ای یک صنعت راهبردی پیش‌برنده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست بلکه با باقی گروه ۵+۱ هست که توسط وزارت امور خارجه طی می‌شود. موضوع ما با آژانس تعاملات است و تمامی اعمال ما در چارچوب NPT است. غنی‌سازی‌ها نیز در چارچوب قانون اقدام راهبردی است و ما تمامی چارچوب‌های این قانون را رعایت خواهیم کرد.

اعزام تعدادی از معلمان با هزینه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای افزایش آگاهی هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در خصوص جشنواره من فناوری هسته‌ای هستم، اظهار کرد: دانش‌آموزان و معلمان برتر را تشویق کردیم. تعدادی از معلمان را با هزینه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعزام کردیم تا آگاهی هسته‌ای را ترویج دهیم.

اسلامی در خصوص اعطای بورسیه تحصیلی به رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1402 نیز بیان کرد: در دفترچه کنکور از ۱۰ رشته، ۱۰ دانشگاه ۶۰ دانشجو را بورسیه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پانا مبنی بر اینکه پیش‌بینی شما از موضع آژانس در نشست شورای حکام چیست؟ گفت: گزارش ایشان همیشه ابعادی دارد؛ ان‌شالله امسال همان شرایطی که در گذشته بوده است را بهتر تجدید خواهیم کرد.

وی در خصوص همکاری با کشورهای منطقه در زمینه هسته‌ای نیز گفت: یکی از نیازهای فوری و مبرم ما این است که دیپلماسی هسته‌ای را برای کشورهای منطقه پایه‌ریزی کنیم تا تعاملات شکل بگیرد. پیشنهاداتی در این راستا داده‌ایم و مورد رضایت وزارت امور خارجه واقع شده است.

اسلامی با بیان اینکه معاون گروسی به ایران خواهد آمد، گفت: غربت و تهاجم روایتگری ظالمانه علیه کشور که چندین سال مطرح بود. در کنفرانس عمومی آژانس این تهاجم روایتگری را تغییر خواهیم داد. با حضور در این کنفرانس با گروسی نیز دیدار خواهیم داشت.

وی درباره همکاری ایران با عربستان در ساخت نیروگاه های اتمی با تاکید بر اینکه تا جایی که شنیدیم چین برای همکاری با عربستان در این زمینه اعلام آمادگی کرده است گفت: ما هم آمادگی همکاری داشتیم و داریم و در گذشته هم در زمینه رادیودارو همکاری داشتیم. امروز هم پیگیری‌هایی صورت گرفته و ارتباطی در جریان است و ان‌شاءالله با برقراری روابط سیاسی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار