معاون آموزشی دانشکده داروسازی علوم پزشکی مشهد:

کاهش درد بیماران بهترین لذت برای یک داروساز است

مشهد( پانا) - معاون آموزشی دانشکده داروسازی علوم پزشکی مشهد گفت بهترین لذت برای یک داروساز زمانی است که درد بیماران کاهش پیدا می‌کند و مشکل آنها حل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش درد بیماران بهترین لذت برای یک داروساز است

محمدرضا عباسپور، معاون آموزشی دانشکده داروسازی علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه در رشته پزشکی و داروسازی با بیمار سر و کار داریم و بیماران دردمند هستند همین که بتوان به آنها مشورت داد و کمک کرد ودر صدد رفع مشکل آنان برآمدباعث خوشحالی و رضایتمندی ما است و این بهترین قسمت کار در داروسازی است.

عباسپور گفت: هر رشته‌ای سختی‌های خودش را دارد مخصوصاً تحصیل در رشته داروسازی که رشته ای بسیار سخت است و حدوداً ۶ سال طول می‌کشد تا دانشجویان دروس را بگذرانند و بعد وارد بازار کار شوند.

وی بیان کرد:داروسازی بخش های مختلفی داردویک داروساز بعد از فارغ التحصیل شدن در جاهای مختلفی می‌تواند مشغول به کار شود که مهمترین آن داروخانه‌ها هستند.

عباسپور گفت: بعد از تشخیص یک پزشک آخرین قسمت پروسه درمان، مربوط به داروخانه است که داروساز مصرف صحیح دارو را به بیمار توضیح می‌دهد تا با مصرف دارو عارضه بدی برای بیمار رخ ندهد ؛بنابراین خدمت در داروخانه‌ها به عنوان یکی ازبخش های داروسازی است.

وی عنوان کرد: بخش دیگرداروسازی خدمت در صنعت داروسازی است که داروها را فرموله می‌کنند یعنی آن را با مواد دیگر مخلوط می‌کنند و به صورت قرص، شربت ،کپسول و آمپول درمی آورند و زیر نظر داروساز این کار را انجام می‌دهند و تست می‌کنند تا کیفیت لازم آن بررسی شود.

عباسپور اظهار کرد: در بیمارستان‌ها هم داروسازها به عنوان مشاور پزشکان وارد بخش می‌شوند و برای بیماران دارو تجویز می‌کنند که با مقدار درست در زمان مناسب مصرف کنند تا برای آنان مشکلی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد:در بخش های تحقیقاتی هم داروسازها می‌توانند در قسمتهای تحقیقاتی دانشگاهی فعال باشند .در زمینه شرکت‌های واکسن سازی شرکت‌هایی که داروهای جدید را فرموله می‌کنندنقش مهمی دارند.

وی در پایان یادآور شد: صنایع آرایشی و بهداشتی زیر مجموعه داروسازی است مانند ساخت کرم‌ها، شامپوها ،لوسیون‌ها وصابون‌ها که داروسازان می توانند در این حیطه نیز فعال باشند.

دانش آموز خبرنگار پانا:سنامومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار