ارائه خدمات امدادی به ۳۷۱۷ نفر در هفته گذشته توسط هلال احمر

تهران (پانا) - سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به ۳۷۱۷ نفر در هفته گذشته، گفت بیشترین عملیات در محیط‌های آبی، در استان مازندران اتفاق افتاده است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات امدادی به ۳۷۱۷ نفر در هفته گذشته توسط هلال احمر

بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات امدادی از ۲۸ مرداد لغایت سوم شهریور ۱۴۰۲ در سطح کشور، گفت: در این مدت زمان، ۹۶۳ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت هفته ماقبل خود شاهد رشد ۲ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

وی ادامه داد: بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۳۷۱۷ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۵۳۲ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و ۱۷۲۶ مصدوم در محل حادثه خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی دریافت کردند.

سرپرست سازمان امداد و نجات افزود: طی این مدت، ۱۷۷ نفر آسیب‌‎دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

محمودی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد عملیات جاده‌ای و در شهر اصفهان با انجام ۴۵ عملیات انجام شده است، گفت: استان‌های مازندران و گلستان به ترتیب هر کدام با انجام ۳۱ عملیات استان‌های دیگری هستند که در آنجا، بیشترین عملیات جاده‌ای اتفاق افتاده بود.

وی افزود: در این مدت زمان، ۱۰۸ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۶۴ عملیات نجات فنی رها شدند.

کاهش ۷ درصدی عملیات امدادونجات کوهستان

محمودی با اشاره به اینکه از ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریور ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۰ استان کشور، ۵۵ عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، ادامه داد: طی این مدت زمان، ۳۵ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۱۹ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و پنج نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی کشور، در این بازه زمانی، نسبت به هفته گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران، فارس و چهارمحال و بختیاری و با انجام به ترتیب ۱۱، ۶ و ۵ عملیات انجام شده است.

انجام ۱۰۶ عملیات امدادونجات در محیط‌های آبی

سرپرست سازمان امدادونجات با بیان این که طی هفته گذشته در محیط‌های آبی ۶ استان کشور، ۱۰۶ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، گفت: در این مدت، ۹۲ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، چهار نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و ۳۹۷ نفر در محل حادثه درمان شدند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی افزود: بیشترین عملیات امدادونجات در محیط‌های در استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۸۷ عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۱۵ عملیات، بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار