پانا گزارش می‌دهد:

کارمندان, سربازان و خادمان ولایت و انقلاب اسلامی

آذرشهر(پانا)- چهارم شهریور ماه که به عنوان روز کارمند نامگذاری شده، به دلیل زنده نگه داشتن یاد و خاطره دو شهید کارمند، شهید محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر است و فرصتی مناسب به حساب می‌آید تا عملکرد‌های دولت با اهداف بزرگ برای مردم بیان شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کارمندان, سربازان و خادمان ولایت و انقلاب اسلامی

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام(ره)، انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر کشور که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند که به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نام گذاری شده است از دوم تا هشتم شهریور ماه می باشد.

چهارم شهریور ماه که به عنوان روز کارمند نامگذاری شده است به دلیل زنده نگه داشتن یاد و خاطره دو شهید کارمند، شهید محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر که رئیس جمهور و نخست وزیر اوایل انقلاب بودند شهیدانی که به دلیل خلوص دل و پاکی نیات خود در مسئولیت های خود سرافراز بوده و در تاریخ کشور نیز درخشان شدند به همین دلیل این روز را روز کارمند نام نهادند.

در تعریف کارمند باید این گونه گفت که، کارمند کسی است که مشغول به کار در حیطه ای است که کارفرما از او خواسته است.

کارمند به محض اینکه در بخش خاص خود قرار گرفت می بایست راجع به نوع کار و قوانین بداند و در محیط کاری به دیگران احترام بگذارد چرا که کارمندی یعنی شغلی که تمامی ارتباط ها در انجام وظیفه موثر هستند، ارتباط دین و کارمند، ارتباط کارمند وتوجه به محرومان از جمله ارتباط های لازم برای انس گرفتن با این شغل است.

به مناسبت روز کارمند پای صحبت با کارمندان عزیز و زحمتکشی نشستیم که خودشان سربازان و خادمان ولایت و کشور می‌دانند و این شغل را از روی علاقه و هدفی که در ذهن خود داشتند برگزیدند و از 6 صبح تا 1 ظهر و گاها بیشتر با جان و دل و علاقه در خدمت ارباب رجوع بودند و شیرینی های شغل خود را رضایت و لبخند مردم دانستند، کارمندانی که اعتقاد دارند که کارمندان باید درد مردم را لمس و حس کنند چرا که مردم نیز از جنس خودشان هستند.

جامعه و مردم دو قطب جدانشدنی از هم هستند

​​​

شمسعلی محمودیان فرمانده اذرشهر در گفت و گو با خبرنگار پانا به مناسبت روز کارمند گفت: شغل کارمندی از روی علاقه و اعتقاد است، همانطور که شهید رجایی فرموند: بنده اعتقاد دارم که شغل کارمندی خستگی ندارد اگر با عشق و علاقه باشد> > و کارمندی یک نوع هنر و علاقه است و بنده هم این شغل را از روی علاقه انتخاب کرده ام.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با پیشرفت هایی که در چند سال اخیر بدست امده گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری که فرمودند ما به قله ها نزدیک می‌شویم، قله های فرهنگی علمی هنری و... که نباید ما کارمندان از انجام وظیفه خود در این عرصه خسته و ناامید شویم.

وی در ادامه علاقه به شغل کارمندی را از انگیزه های انتخاب این شغل بیان کرد و افزود:بنده شغل کارمندی را از روی علاقه انتخاب کردم و همیشه از روی روزنامه هایی که استخدامی های کارمندی را چاپ می‌کردند پیگیر بودم و قبل اینکه این شغل را انتخاب کنم سراغ شغل های دیگر نیز رفته بودم اما علاقه ای به آن شغل ها نداشتم و شبانه روز تلاش کردم و در امتحان وزارت کشور شرکت کردم و با کسب رتبه علمی اول شغل کارمندی را شروع کردم.

شیرینی شغل کارمند زمانی است که ارباب رجوع با رضایت و لبخند از پیش ما بروند

وی ادامه داد: شیرینی شغل کارمند زمانی است که ارباب رجوع با رضایت و لبخند از پیش ما بروند و اگر کارمندی از پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) الگو برداری کند، شیرینی های کار او چندین برابر خواهد شد و امام حسین(ع) نیز در این مورد حدیثی فرمودند:> و تلخی شغل کارمندی زمانی است که رضایت خداوند و مافوق و یا ارباب رجوع را جلب نکند.

وی کارمند موفق را کارمندی دانست که در چهار چوب و مولفه های انقلاب اسلامی خدمت کند و افزود: کارمندان موفق باید پیرو فرمایشات امام و مولفه های انقلاب اسلامی کار خود را انجام دهند و موقعیت شناس و زمان شناس باشد و درد مردم را لمس کند و آشنا با چالش های جامعه و مجموعه خودش آشنا باشد و لذا پیشرفت هایی را هم که در کشور شاهد بودیم از ثمرات عمل به این معیار های انقلابی بوده است.

محمودیان در پایان جامعه و مردم را دو قطب مهم جدانشدنی از هم بیان کرد و گفت: تشکیل جامعه بدون کارمند امکان پذیر نیست و جامعه زمانی تشکیل می‌شود که مردم و سازمان ها در کنار هم باشند و کارمند ها نیز عضوی از این سازمان ها و ادارات هستند که بخش زیادی از کار ها را انجام می‌دهند و جامعه بدون سازمان مفهومی ندارد.

کارمند ها و سازمان ها دو قطب مهم برای پیشرفت کشور هستند

میثم چوخاجی زاده مقدم، شهردار آذرشهر در ادامه در گفت و گو با خبرنگار پانا به مناسب روز کارمند گفت: بهترین عرصه برای خدمت به مردم با یک رویکرد دلسوزانه، شغل کارمندی است چرا که یک انضباط و مهارت خواصی خواستار این شغل است و کار در یک اداره و چارچوب مشخص شده روحیه و علاقه خواصی را می‌طلبد.

وی افزود: کارکردن در یک محیط منظم با چارچوب مشخص شده برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنها از انگیزه های بنده برای انتخاب شغل کارمندی بوده است.

وی گره گشایی که از کار مردم را شیرین ترین لحظه برای یک کارمند است و تصریح کرد: وقتی که گره گشایی که از کار مردم اتفاق می افتد شیرین ترین لحظه برای یک کارمند است و تلخ ترین لحظه هم هرسکوت قانونی و مشکل قانونی که به واسطه نداشتن قانون دقیق و ریز که جلوگیری میکنه از کاری که کارمند قصد حل آن مشکل را برای ارباب رجوع دارد تلخ ترین لحظه برای یک کارمند است.

وی افزود: در قبال همین وقتی که در اداره صرف میکنیم و مسئولیتی که در قبال مردم و جامعه داریم و بهترین محرکه می‌تواند برای کارمند بهتر شدن باشد و ایثار و فداکاری که یک کارمند انجام میدهد میتواند حد اعلی را بدست بیاورید.

وی پایان کارمند و نظام اداری را دوقطب مهم برای پیشرفت عنوان کرد و گفت: اینکه مشاغل مختلف دست به دست می‌دهند که کشوری پیشرفته داشته باشیم یک بدیهی است اما اگر نظام اداری از یک مجموعه ای از مسیر حذف شود این مجموعه از مسیر خارج می‌شود و اگر کارمندی با دلسوزی و صداقت نیز نداشته باشیم در ادامه مسیر به مشکل برخواهیم خورد.

کسب رضایت مردم مهم ترین بخش شغل کارمندی است

​​​​​​

محمد حسین امان زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان آذرشهر در ادامه در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهارکرد: کارمند کسی است که بتواند امورات مردمی را که مراجعه می‌کند به نحو احسن انجام دهد و همانطور که ما وقتی به یک اداره و کارمندی مراجعه میکنیم و انتظار داریم که کار ما را انجام دهند یک کارمند هم باید همین کار را در قبال ارباب رجوع انجام دهد و رضایت فرد مقابل و خداوند را بدست آورد.

امان زاده در ادامه شیرینی شغل کارمند را حل مشکلات مردم دانست و گفت:شیرینی کار یک کارمند موقعی است که بتواند دردی از درد های مردم و مشکل ارباب رجوع و مردم را حل کند و باعث رضایت ارباب رجوع باشد چرا که این کار باعث خشنودی طرف مقابل و خداوند نیز می‌شود.

اصلی ترین کاری که یک کارمند باید داشته باشه توجه به رضایت خداوندی است

وی افزود: اصلی ترین کاری که یک کارمند باید داشته باشه توجه به رضایت خداوندی است و خود را در جای ارباب رجوع قرار دهد و انتظاراتی را که از طرف مقابل را دارد که برای وی انجام دهد را بسنجد و زمانی که فردی برای حل مشکل خود به وی مراجعه می‌کند بتواند ارباب رجوع را درک کند و مشکل طرف مقابل را حل کند.

وی لازمه کارمند بهتر شدن را انجام دقیق و درست کارهایی را که برای وی تعریف شده است بیان کرد و افزود:لازمه کارمند بهتر شدن را انجام دقیق و درست کارهایی را که برای وی تعریف شده است را انجام دهد و بتواند دردی از در های مردم را حل کند و به مردم توجه کند و در وقت معینی را که برای خدمت رسانی برای مردم و ارباب رجوع تعیین شده است بتواند مشکلات مردم و ارباب رجوع را حل کند و اگرچه لازم بود بعد از وقت اداری نیز با حضور در اداره به حل کار مردم بپردازد.

امان زاده گفت: جامعه بدون کارمند را نمیشود تا توصیف کرد چرا که وقتی که مردم به ادارات مراجعه می‌کنند باید کارمندی وجود داشته باشد که کار مردم را حل کند و اگر کارمندی در ادارات نباشد مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

نقش بسزای کارمندان در پیشرفت های کشور

محمدرضا خیاط زاده معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آذرشهر در ادامه در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت:شغل کارمندی در حقیقت یک مسئولیتی است که فرد با توجه با تواناهایی های فردی و مدرک تحصیلی خود با یک ارگان قرارداد می بندد و در قبال قراردادی که وجود دارد مسئولیت خود را را انجام می‌دهد و وجه ثابتی در قبال کاری که انجام داده است را دریافت می‌کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ثبات شغلی و منظم بودن کارمندی گفت:یکی از مزایای شغل کارمندی، ثبات شغلی و منظم بودن است و ثبات شغلی یکی از انگیزه های بنده از دوران دبیرستان به این شغل بود.

وی افزود: تمامی شغل ها شیرینی ها و تلخی هایی هم دارد شیرینی های شغل بنده که معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش هستم ارتباط با بچه ها و دانش آموزان و قشرجوان و باانرژی است.

وی ادامه داد: اصلی ترین کار کارمند این است که کارمند بتواند مسئولیتی را که در عهده گرفته بدون حاشیه های جانبی انجام دهد و اگر تمامی کارمندان کشور تمامی کار های خود را به نحو احسن انجام دهند بسیاری از مشکلات کشور نیز کاهش میابد.

کارمند خوب کسی است که با استفاده از تمام ظرفیت ها مسئولیت خود را انجام دهد

خیاط زاده رفتار مناسب با ارباب رجوع را از مسئولیت های کارمند خوب بیان کرد و افزود: کارمند خوب کسی است که با استفاده از تمام ظرفیت ها مسئولیت خود را انجام دهد و با دیگران و ارباب رجوع با احترام رفتار کند اگر چه بعضی از مواقع ارباب رجوع توقعات نابجایی دارد و در این مواقع باید کارمند مسئولیت پذیر بتواند در این مواقع طبق قانون بتواند ارباب رجوع را راضی کند.

وی در آخر جامعه را در هر جایگاه نیازمند حضور کارمند دانست و گفت: جامعه همیشه به کارمند نیاز دارد و اگرچه بعضی از کارهای اداری و... را رایانه ها و سایت ها انجام می‌دهند اما برقراری ارتباط چهره به چهره موثر میباشد و لذا رایانه تمامی کارهایی را که یک کارمند انجام می‌دهد را نمی تواند انجام دهد.

انجام وظیفه درست با الگو گیری از اهل بیت، مولفه های انقلاب اسلامی و شهدا از جمله شهیدان رجایی و باهنر می‌تواند باعث پیشرفت های چشمگیری در حوزه های اداری و صنعتی کشور همچنین موجب جلب رضایت مردم میهن عزیز نیز شود.

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

​​​​

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار