تداوم هیس‌طوری آینده ایران را روشن می‌کند

تهران (پانا) - مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی پس از دیدار با نخبگان هیس‌طوری گفت تداوم ارتباط حوزه هنری کودک و نوجوان با برگزیدگان این پویش نقش مهمی در آینده تاریخی و بینش سیاسی نسل بعدی دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تداوم هیس‌طوری آینده ایران را روشن می‌کند

سجاد صفارهرندی با دهه هشتادی‌های هیس‌طوری به عنوان بزرگ‌ترین پویش کتابخوانی کشور در قالب کارگاهی آموزشی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صفارهرندی درباره پویش کتابخوانی گفت: هیس‌طوری حرکت ارزشمندی است چرا که دهه هشتادی‌ها را به سوی مطالعه کتاب پرمغذی به نام سرگذشت استعمار هدایت کرد و از همه مهمتر آنها را وادار به کنشگری‌های خلاقانه بر اساس آن کرد.

وی با اشاره به کارگاهی که با تدریس خود در اردوی گفت‌وگومحور هیس‌طوری برگزار شد، گفت: نوجوانان پسر و دختر این پویش دارای اذهان تیز و برنده‌ای از جغرافیای گوناگون کشور و اقشار متفاوت جامعه هستند که همگی پذیرای علوم و دانایی همراه با بینش و قوه تحلیل مناسب هستند.

صفار هرندی افزود: کارگاهی که در آن با نخبگان بزرگترین پویش کتابخوانی کشور یعنی هیس‌طوری دیدار و گفت‌گو کردم فرصت خوبی فراهم کرد تا با تیپهای مختلف نوجوان روبرو شوم و افکار و نوع نگاهشان به دنیای پیرامون خود را درک و فهم کنم. همین که نوجوانان امروز ما نسبت به رویدادهای روزانه کشور و دنیا توجه و تحلیل خود را بر اساس آموزه‌های علمی و آگاهانه از آن ارائه کنند، نشانه پیروزی هیس‌طوری در کار خود است.

مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در ادامه گفت: استمرار برگزاری این پویش کتابخوانی و فعالیت‌های مرتبط با آن قابل دفاع است چرا که می‌توانیم چنین پویشی را با مسیر ترسیم شده‌ای که دارد با دیگر موضوعات مهم نیز برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: تداوم ارتباط حوزه هنری کودک و نوجوان با برگزیدگان این پویش نقش مهمی در آینده تاریخی و بینش سیاسی نسل بعدی دارد چرا که هر دهه هشتادی هیس‌طوری می‌تواند سفیر این حرکت میان دیگر هم سن و سال‌هایش در مدرسه، محله، دوستان و آشنایان باشد. به منظور محصول این فرصت، هر نوجوان نخبه کتابخوانی پویش با کنشگری‌های خلاقانه خود و تولید محتوای مرتبط با آن می‌تواند وارد عمل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار