کارشناس مشارکت‌های مردمی امور شاهد و ایثارگران اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم:

مدارس شاهد در بالاترین سطح مدارس دولتی تمام‌ساحتی هستند

رباط‌کریم (پانا) - کارشناس مشارکت‌های مردمی امور شاهد و ایثارگران اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم، از افزایش ثبت‌نام متقاضیان در مدارس شاهد این شهرستان خبر داد و گفت مدارس شاهد به لحاظ امکانات، ویژگی‌ها و کیفیت در بالاترین سطح مدارس تمام‌ساحتی دولتی قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شاهد در  بالاترین سطح مدارس دولتی تمام‌ساحتی هستند

مریم‌‌ علائی، کارشناس مشارکت‌های مردمی امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم در گفت‌و‌گو با پانا وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد را نسبت به سال قبل اینگونه بیان کرد: «در مرحله پیش ثبت‌نام متقاضیان امسال نسبت به سال گذشته بیشتر بودند و رشد افزایشی داشتیم. با توجه به تبلیغات در سطح شهرستان و اطلاع‌رسانی شایسته، تعداد پیش ثبت‌نام‌ها روند افزایشی داشته است، ولی ظرفیت مدارس شاهد محدود بوده و با توجه به جدول امتیاز‌بندی که در شیوه نامه ثبت‌نام وزارتخانه ارسال شده است، بالاترین امتیازات در نهایت به صورت قطعی در مدارس شاهد ثبت‌نام می‌شوند.»

وی در ادامه به صعودی بودن متقاضیان این مدارس اشاره کرد و گفت:«با توجه به کیفیت آموزش در مدارس شاهد و نیز برنامه‌های پرورشی در این مدارس که به عنوان مدارس تمام‌ساحتی بر طبق سند تحول بنیادین هستند، تعداد متقاضی جهت ثبت‌نام در این مدارس بالاست و محدودیت ظرفیت، مانع پذیرش تمام متقاضیان می‌شود.»

علائی در پاسخ به اینکه آیا امسال با توجه به افزایش متقاضیان تعداد کلاس‌ها افزوده می‌شود، گفت:«با توجه به شیوه‌نامه ارسالی از وزارت متبوع، تعداد دانش‌‌آموزان در مدارس شاهد در هر کلاس ۳۰ نفر بوده و این تعداد افزایش نمی‌یابد. تعداد کلاس‌ها نیز با توجه به فضای آموزشگاه تعیین می‌شود، که در حال حاضر در آموزشگاه شاهد بهشت دوره اول متوسطه در هر پایه تحصیلی ۴ کلاس و در آموزشگاه شاهد‌کوثر دوره دوم متوسطه برای هر رشته تحصیلی ۱ کلاس در هر پایه را داریم.»

کارشناس مشارکت‌های مردمی امور شاهد و ایثارگران اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم در رابطه با روند ثبت‌نام متقاضیان در مدارس شاهد اظهار کرد: «اولین مرحله پیش ثبت‌نام به صورت اینترنتی طبق برنامه زمان‌بندی است که امسال پیش ثبت نام از طریق سامانه my.medu.ir صورت پذیرفت. در مرحله بعد با توجه به امتیازات دانش‌آموزان و با در نظر گرفتن ظرفیت آموزشگاه تقریباً یک برابر و نیم بیشتر از ظرفیت آموزشگاه بصورت حضوری تشکیل پرونده می‌شود. پس از بررسی پرونده‌ها ابتدا توسط ستاد ثبت‌نام آموزشگاه، سپس توسط ستاد ثبت نام منطقه و در نهایت بررسی پرونده ها توسط مسئول اداره شاهد استان، لیست نهایی و ذخیره ها مشخص می‌شود و طبق لیست نهایی ثبت و تایید در سیدا صورت می گیرد.»

وی در ادامه در خصوص تفاوت این مدارس با سایر مدارس دولتی بیان کرد: «مدارس شاهد به لحاظ امکانات، ویژگی ها و کیفیت مدارس شاهد در بالاترین سطح مدارس دولتی قرار دارند و به همین دلیل، محبوبیت بسیار بالایی یافته‌‌اند. از دیگر خدماتی که مدارس شاهد ارائه می دهند، برگزاری کلاس های فوق برنامه، کلاس‌های تقویتی و جبرانی است. علاوه بر آن برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مختلفی نیز در مدارس شاهد برگزار می شود تا دانش آموزان از تمامی ابعاد تحصیلی و آموزشی پیشرفت کنند و تنها بر یک بعد متمرکز نبوده و بتوانند شخصیت خود را نیز رشد دهند.»

مریم علائی افزود: «یکی از تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی را می توان در معدل دانش‌آموزان دانست. خوبی مدارس شاهد این است که فرزند شما در محیطی آموزش خواهد دید که کاملا رقابتی خواهد بود و همین مسئله موجب تلاش و تکاپوی بیشتر او خواهد شد.»

این مسئول در ادامه در رابطه با آینده دانش‌‌آموزان این مدارس در کنکور تصریح کرد: «دانش‌آموزانی که در مدارس شاهد ثبت نام می کنند‌، ممکن است دارای یکی از سهمیه های ایثارگران، رزمندگان و یا خانواده شهدا باشند که این سهمیه در کنکور سراسری نیز برای آنها اعمال می شود. در واقع‌، در کنکور سراسری سهمیه‌ای با عنوان سهمیه مدارس شاهد نداریم. دانش آموزان این مدارس می توانند از سهمیه خود در کنکور سراسری نیز استفاده کنند.»

وی در رابطه با چگونگی ثبت‌نام در این مدارس عنوان کرد: «ابتدا متقاضیان از طریق سامانه my.medu.ir پیش ثبت نام کرده و بدین طریق وارد پروسه ثبت نام شوند. لازم به ذکر است اولویت ثبت‌نام در مدارس شاهد مختص خانواده های شهدا و ایثارگران و رزمندگان است. متقاضیان ثبت‌نام، اگر امتیازات لازم را داشته باشند و شرایط علمی حضور در مدرسه را داشته باشند در نهایت در آموزشگاه ثبت نام خواهند شد.»

علائی متقاضیان امسال مدارس را اینگونه بیان کرد: «تعداد متقاضی‌های این مدارس در آموزشگاه شاهد‌ بهشت ۳۴۸ متقاضی، میان پایه هشتم ۵۰ و میان‌پایه نهم ۲۲ نفر متقاضی بودند. در آموزشگاه شاهد‌ کوثر پایه دهم ۲۶۸ نفر متقاضی، در میان پایه یازدهم ۲۸نفر و میان‌پایه دوازدهم ۸ نفر متقاضی ثبت نام هستند.»

در پایان مریم‌ علائی، کارشناس مشارکت‌های مردمی امور شاهد و ایثارگر اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم افزود: «لازمه و پیش‌نیاز دانش‌آموزانی که می‌خواهند به این مدارس وارد شوند، خانواده های شهدا، ایثارگران و رزمندگان هستند که بیشترین امتیاز را دارند. منتها افراد عادی نیز می توانند با توجه به امتیازات حفظ قرآن، حکم قهرمانی ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری در این‌مدارس ثبت نام کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار