عمویی در گفت‌و‌گو با پانا:

ایران در پیگیری حقابه هیرمند جدی است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه مشترک این کمیسیون با وزیر خارجه گفت طبق توضیحات نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، ایران در پیگیری موضوع حقابه هیرمند جدی است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران در پیگیری حقابه هیرمند جدی است

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به جزئیاتی از جلسه عصر امروز(سه‌شنبه، 31 مرداد) این کمیسیون، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، امروز با وزیر امور خارجه و معاونان وی جلسه مشترکی برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه، آقای کاظمی‌قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط جمهوری اسلامی و افغانستان، از جمله پیگیری موضوع حقآبه رود هیرمند، گفت که در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیأت ایرانی از رهاورد اجرای بخشی از معاهده توسط هیأت حاکمه کابل بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در این جلسه امیرعبداللهیان و همکاران وی اقدامات وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، تسهیل مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله‌ای وزارت امورخارجه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند.

عمویی اضافه کرد: علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم‌ها را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب «لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور» تأکید و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تأمین منافع ملی تقدیر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار