علی اخوت*

آموزش سرمایه‌گذاری از سنین جوانی

کارگزاری‌ها و شرکت‌های تامین مالی شرکت بزرگ در کشورهای پیشرفته، بخشی به نام روانشناسی مالی دارند اما این بخش برای ما وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد

حدود یکسالی است که بر روی روانشناسی سرمایه گذاری کار می کنیم و تصمیم گرفتیم آن را اجرایی کنیم. هرچند معامله کننده، افراد باهوشی و باتجربه هستند اما این افراد هم نیاز دارند کسی کنارشان باشد و دست آنها را بگیرد تا استراتژی موفقی برای آنان، طراحی و اجرا کنند.یک استراتژی ممکن است برای یک فرد مناسب و برای دیگران مناسب نباشد که دانش و فهمیدن این موضوع یک علم است و به آن روانشناسی سرمایه گذاری می گویند.

برای عملیاتی کردن این موضوع نیاز به یکسری تکنیک‌ها، دوره‌ها، آموزش‌ها و تمرین‌ها وجود دارد، اگر این کارها انجام شود، افراد معامله گر خوبی خواهند شد. در این مجموعه، هم معامله گرهای بزرگ هم پزشکان مغز و روانشناسان حضور دارند، به عبارتی این افراد با هم روانشناسی سرمایه گذاری را تشکیل می دهند.

هر کدام به تنهایی نمی تواند کاری بکند به طور مثال معامله گر خوب یا روانشناس با تجربه به تنهایی نمی توانند کاری کنند بلکه ترکیب آنها مجموعه موفق به دست می آید و ما می خواهیم آن را در کشور پیاده سازی کنیم .هدف مان این است که از شرکت های بزرگ کار را آغاز کنیم. ۳ تا ۶ ماه در قالب ۵ دوره می توان افراد را آموزش داد.

ما در ابتدا برروی افراد کار می کنیم تا متوجه شویم مشکل کجاست، افراد باید متوجه شوند که نمی توانند بازار را کنترل کنند، بلکه عکس العمل مناسب مهم است.این مطلب درستی است که آموزش مالی و سرمایه‌گذاری باید از سنین جوانی آغاز شود.

اولین همایش روانشناسی سرمایه گذاری هم روز 25مردادماه در سالن همایش‌ های هتل قلب تهران برگزار شد و در این همایش سرمایه گذراران بزرگ مالی حضور داشتند.ما انتظار داریم وقتی کارگزاری ها و انجمن مالی ایران پذیرفتند این موضوع تاثیرگذار است، افراد راحت تر باید آن را قبول کنند.

این رویداد، با حضور سخنرانان داخلی و خارجی و برنامه های متنوع، مفاهیم اساسی روانشناسی مالی به نحوی جامع و جذاب ارائه شد.همچنین با تشکیل پروفایل ریسک برای شرکت کنندگان، ضمن کمک به خودشناسی آنان، آموزش های لازم با توجه به روحیات و ویژگی های فردی مدنظر خواهد بود.

کارشناس اقتصادی

دبیر همایش روانشناسی سرمایه‌گذاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار