سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی:

آزادگان برای ملت ایران، عزت و افتخار به ارمغان آوردند

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت آزادگان عزیز، این شهدای زنده برای عزت، عظمت و سربلندی این مرز و بوم، بهترین دوران زندگی خود را در کنج غربت و زیر شکنجه‌های بی‌رحمانه رژیم بعث عراق، سپری کردند تا برای ملت ایران، عزت و افتخار به ارمغان آورند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آزادگان برای ملت ایران، عزت و افتخار به ارمغان آوردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی؛ سرپرست، معاون فرهنگی و اجتماعی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه و مشاور امور شاهد و ایثارگران و تنی چند از مدیران و اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با حضور در منزل حسن سلطان‌محمدی‌راد (از آزادگان سرافراز دانشگاه) ضمن دیدار صمیمی با خانواده این آزاده سرافراز نسبت به مقام والای ایثار، مقاومت و مجاهدت‌های خالصانه یادگاران دفاع مقدس، ادای احترام کردند.

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، سالروز ورود آزادگان سرافراز را تبریک گفت و افزود: انقلاب اسلامی ایران با بهره‌گیری از فرهنگ غنی ایثار و شهادت، آزمون‌های سخت و دشواری در مسیر تعالی پشت سرگذاشته است و با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

جمال‌الدین مهدی‌نژاد، آزادگان غیور کشور را «شهدای زنده» خواند و گفت: آزادگان عزیز، این شهدای زنده برای عزت، عظمت و سربلندی این مرز و بوم، بهترین دوران زندگی خود را در کنج غربت و زیر شکنجه‌های بی‌رحمانه رژیم بعث عراق، سپری کردند تا برای ملت ایران، عزت و افتخار به ارمغان آورند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مجاهدات آزادگان عزیز را غیر قابل توصیف عنوان کرد و افزود: همه جانبازان یا آسیب دیده و اسیر شدند یا پس از اسارت به درجه جانبازی نایل شده‌اند، لذا همه آزادگان عزیز جانبازند.

وی ادامه داد: اگرچه ملت ایران هیچگاه حماسه‌آفرینی و فداکاری‌های فرزندان خود را از یاد نخواهد برد ولی بر ماست که همواره از ایشان به عنوان الگوی مقاومت و ایثار یاد کرده و رشادت‌های آنان را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

آزادگان، تجسم واقعی اخلاق و حیات طیبه هستند/ برای پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت، نیازمند توجه به فرهنگ شفاهی آزادگان و جانبازان سرافراز کشور هستیم

عبدالله صلواتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز ضمن تقدیر از مقام والای ایثار و مقاومت گفت: آزادگان، سرمایه‌های اجتماعی ما و تجسم واقعی اخلاق و حیات طیبه هستند که قرابت و نزدیکی به این عزیزان، انسان را به خدا و ارزش‌های اخلاقی نزدیک‌تر می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، توجه به فرهنگ شفاهی یادگاران جنگ تحمیلی را یک ضرورت برشمرد و افزود: فرهنگ شفاهی و ثبت و نشر روایتگری بی‌واسطه از رشادت‌ها و مجاهدت‌های آزادگان عزیز و خانواده گرانقدر ایشان در مقطع کنونی، کمتر مورد توجه قرار گرفته و ضروری است ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز کشور از سوی اعضای خانواده این عزیزان و محققان روایت شود تا از فرهنگ ایثار و شهادت به نحو شایسته‌ای پاسداری شود.

عضو هیات‌رئیسه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دکتر سلطان‌محمدی‌راد را «آزاده فیلسوف» توصیف کرد و گفت: بی‌شک ایشان با دریچه فلسفی به رخدادهای اسارت وارد شده و مقدمات سوق دادن ارزش‌ها از ذهن به عین را فراهم کرده است و به تعبیر عارفان با تشرف به ساحت تخلق و تحقق، حقایق اخلاقی و الهی در سراسر هستی ایشان منتشر شده است و هرکس به این کانون نزدیک شود به کانون مهر، محبت و اخلاق نزدیک‌تر شده است.

صلواتی ضمن قدردانی از خدمات همسر این آزاده عزیز با تاکید بر این که رنج خانواده آزادگان، کمتر از رنج خود آزادگان نیست، افزود: همسران آزادگان عزیز، الگوهای بارز صبر و استقامت‌اند.

در ادامه این نشست صمیمی، هر یک از آزادگان عزیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به ذکر خاطرات تلخ و شیرین دوران اسارت خود پرداختند و در پایان، سرپرست دانشگاه، مشاور امور شاهد و ایثارگران و جانشین فرمانده بسیج دانشگاه، هر یک با اهدای لوح سپاس و هدایای جداگانه‌ای از 2 آزاده عزیز دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی‌ (دکتر حسن سلطان‌محمدی‌راد) و (امیر مبرهن) تقدیر و تجلیل کرده و برای ایشان آرزوی صحت، سلامتی و تندرستی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار