مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

مساجد محور مهم بصیرت‌افزایی است

سمنان(پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه مساجد محور بصیرت افزایی است، افزود در مسجد علاوه بر بعد عبادی به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پرداخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مساجد محور مهم بصیرت‌افزایی است

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی در گفت و گو با پانا ضمن گرامیداشت روز مساجد، عنوان کرد: نامگذاری روز مساجد در تقویم رسمی کشور، نشان دهنده توجه ویژه مردم به مسائل دینی و معنوی است.

وی با بیان اینکه امروزه تعدادی از مساجد توانسته اند با کمک گرفتن از نیروی جهادی جوانان و نوجوانان به نتیجه ی مطلوب و دلخواه خود برسند، گفت: باید استفاده از ظرفیت ها در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب در دستور کار سایر مساجد قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان این مطلب که مساجد نیز می توانند در جامعه پاسخگوی نیاز های مردم باشند، گفت: بنابر امار حدود 2000 مکان مذهبی وجود دارد که این نشان از دیانت مردم می باشد و امروز از لحاظ کمیتی نیاز به ساخت پایگاه یا مساجد جدید برای رفع نیاز مردم نداریم و باید مساجد را توسعه بدهیم و ساماندهی کنیم و مجهز کنیم تا این مساجد نسل به نسل به دست نوجوان ها برسد و انها مدیریت مساجد را در دست بگیرند.

تدینی با ارائه این مطلب که می توانیم با تکیه بر نوجوانان و جوانان در کشور به سمت و سوی خوبی پیش ببریم، افزود: باید به این گروه از جامعه میدان بدهیم و کارهای مسجد و مساجد را به انها بسپاریم.

وی با عنوان این مطلب که تشویق فرزندان توسط والدین و با انجام نماز توسط خود والدین فرزند با نماز گرایش پیدا می کند، ادامه داد: باید خود پدر و مادر ابتدا به تعقیبات و واجبات دینی عمل کنند تا فرزندان انها با الگوبرداری از انها به نماز گرایش پیدا کنند.

دانش آموز خبرنگار: محمدیحیی شمس الدین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار