رئیس اردو‌های یک روزه مثبت هشتادی‌های دختران:

مهم‌ترین هدف اردو‌های مثبت هشتادی‌ها، شاداب‌سازی و تعامل کار‌ گروهی در نوجوانان است

تهران (پانا) - رئیس اردو‌های یک روزه مثبت هشتادی‌های دختران در اردوگاه امام خمینی (ره) شهر ری، مهم‌ترین هدف این اردو‌ها را شاداب سازی و تعامل کار‌ گروهی در جوانان و نوجوانان دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین هدف اردو‌های مثبت هشتادی‌ها، شاداب‌سازی و تعامل کار‌ گروهی در نوجوانان است

به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با همکاری سازمان دانش‌آموزی این استان، اردوهای مثبت هشتادیا در قالب طرح شهید‌ نیری و به صورت سفرهای تربیتی یک روزه با محوریت بازی‌های گروهی و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ویژه کانون‌های فرهنگی و تربیتی در چهار قطب کانون فرهنگی، تربینی شهید سلیمانی رودهن، اردوگاه شهید محمدمنتظری شهریار، اردوگاه شهید مظفر پاکدشت و کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرری، در حال برگزاری است.

مریم مجیدی‌‌فر رئیس اردو‌های یک روزه مثبت هشتادی‌های دختران در اردوگاه امام خمینی‌(ره)شهر ری در تشریح نحوه برگزاری این اردو گفت: «اردو‌های یک روزه مثبت هشتادی‌ها طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در چهار اردوگاه شهرستان‌های استان تهران در حال برگزاری است که اردوگاه امام خمینی(ره) شهرری، شامل چهار شهرستان ری یک، ری دو، کهریزک و فشافویه است. دانش‌آموزان شرکت کننده در این اردو‌ها متوسطه اول و دوم هستند و طبق برنامه‌ریزی، مناطق دیگر در اردوگاه‌های دیگر پوشش داده می‌شوند.»

مجیدی‌فر در ادامه اهداف این اردو را این‌گونه بیان کرد: «توسعه و تقویت فعالیت های گروهی برون مدرسه‌ای دانش‌‌آموزان و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی رشد و شکوفایی استعدادها، تقویت روحیه نشاط و شادابی دانش‌‌آموزان و افزایش حس تعاون و همکاری، بالا بردن روحیه مسئولیت پذیری در دانش‌‌آموزان و همچنین کمک به فرایند اجتماعی شدن دانش‌‌آموزان از اهداف مورد انتظار این اردو‌ها است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «اردو‌های مثبت هشتادی‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. شروع دوره اول دختران از ۱۵ مرداد ماه تا ۲۱ مرداد ماه بوده است و به مدت شش روز و دوره دوم اردو‌های مثبت دهه هشتادی‌های مجدد از ۲۹ مرداد ماه شروع و تا ۴ شهریور ماه برای دوره دوم دختران برگزار و پایان می‌یابد.»

رئیس اردو‌های یک روزه مثبت دهه هشتادی‌های دختران در اردوگاه امام خمینی (ره) شهر ری در رابطه با گوناگونی کلاس‌های آموزشی و تربیتی افزود: «کلاس‌های اردوی مثبت هشتادی‌ها حول پنج محور است. کلاس‌های معرفتی، بازی‌های گروهی تاما، مسابقات ورزشی، خلاق‌شو و طبق غذا جزو مهارت‌هایی است که دانش‌‌آموزان با لذت انجام می‌دهند.»

وی با اشاره به آسیب‌های ایام کرونا برای دانش‌آموزان، ذکر کرد:«ما اکنون در ایام پسا کرونا، متوجه شدیم که آسیب‌های دوران کرونا بیشتر متوجه نسل نوجوان و جوان شده است. در ایام کرونا کلیه اردو‌هایی که سبب خودشناسی و خودباوری می‌شود، کنسل شد و اکنون ما در این ایام بهترین فرصت را داریم تا با برگزاری فعالیت‌های گروهی و جمعی در تابستان و برگزاری اردو‌های یک روزه مثبت دهه هشتادی‌ها دختران و پسران را به اردوگاه بیاوریم و در یک روز با انجام فعالیت‌های آموزشی و بازی های گروهی، سبب رشد اجتماعی و خود باوری در دانش‌‌آموزان شویم.»

مجیدی‌‌فر در ادامه اذعان کرد: «مهمترین هدف اردو‌های مثبت هشتادی‌ها، شاداب سازی و تعامل کار‌گروهی در جوانان و نوجوانان است. جوانان و نوجوانان در دوران کرونا بدلیل وابسته شدن به موبایل و فضای مجازی، جدا کردن آنان از فضای مجازی بسیار دیدار است و به تدریج این وابستگی باید کاهش یابد.»

در پایان مریم مجیدی‌‌فر رئیس اردو‌های مثبت هشتادی‌های یک روزه دختران در اردوگاه امام خمینی (ره) شهر ری اضافه کرد: «یکی از راه‌های جداسازی نسل دهه هشتادی ها از فضای مجازی، این اردوها است. جوانان به محض ورود به اردوگاه سرگرم کلاس‌های آموزشی و ورزشی می شوند و فضای مجازی فاصله می‌گیرند. نوجوانان باید بدانند که بدون موبایل هم می‌شود بازی کرد و زندگی کرد. قدر لحظه ها و عمر خودمان را بدانیم و ما تلاش می‌کنیم که این نسل بتوانند خودساخته، شاداب و مسئولیت پذیر شوند.»

دانش‌آموزخبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار