مبلغ فرهنگی و تبلیغی کودک و نوجوان حاضر در اردوی مثبت دهه هشتادی‌ها:

اردو یکی از راه‌های تقویت ارتباط با نسل نوجوان است

تهران (پانا) - مبلغ فرهنگی و تبلیغی کودک و نوجوان که در اردوی مثبت هشتادی‌ها در بخش معرفتی و تربیتی حضور داشت، اردو را یکی از راه‌های گفت‌وگو و ارتباط با نسل نوجوان دانست و گفت با توجه به ویژگی‌های نوجوان که هیجان، شور و اشتیاق است، این اردو برای نوجوانان و متناسب با روحیات آنان مفید است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اردو یکی از راه‌های تقویت ارتباط با نسل نوجوان است

به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با همکاری سازمان دانش‌آموزی این استان، اردوهای مثبت هشتاد‌ی‌ها در قالب طرح شهید‌ نیری و به صورت سفرهای تربیتی یک روزه با محوریت بازی‌های گروهی و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ویژه کانون‌های فرهنگی و تربیتی در چهار قطب کانون فرهنگی، تربیتی شهید سلیمانی رودهن، اردوگاه شهید محمدمنتظری شهریار، اردوگاه شهید مظفر پاکدشت و کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرری، در حال برگزاری است.

حمید‌رضا فغانی، مبلغ فرهنگی و تبلیغی کودک و نوجوان که در اردوی مثبت دهه هشتادی‌ها در اردوگاه امام خمینی (ره) شهر ری حضور داشت، در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «فصل تابستان، فصل اوقات فراغت دانش‌آموزان است و لزوم برگزاری اردوهای تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود. نقطه مثبت و قوتی که در اردوی مثبت دهه هشتادی‌ها وجود داشت این بود که، دانش‌‌آموزان در کنار کلاس‌های آموزشی فعالیت های ورزشی نیز داشتند. بحث علمی و ورزشی هر دو در کنار هم در یک مسیر در این اردو وجود دارد.»

وی در ادامه اظهار کرد: «متأسفانه در مدارس بحث علمی غلبه بیشتری به روی بحث فرهنگی و تفریحی و تربیتی دارد. اما اجرای اردوها کمک شایانی به ایجاد نشاط و آینده دانش‌‌آموزان دارد و نتیجه مثبتی در بحث علمی دانش‌‌آموزان دارد.»

فغانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری «تحصیل، تذهیب و ورزش» افزود: «این سه کلید باید در کنار همدیگر باید باشد و خوشبختانه در این اردو نیز به این کلید‌ها از جمله قسمت ورزشی و تفریحی هم اهمیت داشته شده است و در قسمت ورزشی اردوی مثبت دهه هشتادی‌ها مسابقاتی مانند چرخ و تانک، طناب‌کشی و... برگزار می‌شود.»

این مربی تربیتی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های نسل نوجوان اضافه کرد: «یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر اردو این است که برای نوجوان است. ویژگی های نوجوان که هیجان، شور و اشتیاق است، اردو یکی از راه‌های گفت‌وگو با این نسل است.»

وی در تشریح برنامه‌های اردو مثبت دهه هشتادی‌ها گفت: «فریا‌د‌های شادی و فرامین تشکیلاتی از دیگر موضوعاتی بود که در این اردو پرداخته می‌شود. در قسمت تحصیلی هم کلاس‌های آموزشی تشکیل می‌شود. بنده نیز در این اردو آموزش‌های احکام و آشنایی با ائمه را در قالب مسابقه اجرا کنیم و تلاش ما این بود که در این فضا شاد اردویی زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان را فراهم کنیم.»

مبلغ فرهنگی و تبلیغی کودک و نوجوان رضایت خود را از این اردو اعلام کرد و در ادامه تصریح کرد:«اردوی موفقی بود و دانش‌آموزان رضایت داشتند و بنده از مسئولین تشکر دارم و امیدوارم که این اردو استمرار پیدا کند و مختص فقط فصل تابستان نباشد.»

در پایان حمیدرضا فغانی، مبلغ فرهنگی و تبلیغاتی کودک و نوجوان که در اردو مثبت دهه هشتادی‌ها در بخش معرفتی و تربیتی فعالیت داشت، بر یادگیری اصول دین مبنی بر اردو‌ها تاکید کرد: «اگر جلوه‌ها و زیبایی‌های را برای نوجوانان آشکار کنیم، و دین به معنای واقعی کلمه ظاهر باشد نوجوانان تبعیت می‌کنند.اردو‌ها بستر مناسبی است که می‌تواند از لایه‌های زیرین نوجوانان را بسازد.»

همچنین این مبلغ فرهنگی و تبلیغاتی کودک و نوجوان خواستار استمرار این اردو ها در تمامی فصول سال شد و این اردو را بستری مناسب برای تربیت دانش‌آموزان دانست.

دانش‌آموز خبر‌نگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار