معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

توجه ویژه به روستاها برای ایجاد فرصت یادگیری عادلانه

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از توجه ویژه به روستاها در جهت ایجاد فرصت یادگیری عادلانه نام برد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه به روستاها برای ایجاد فرصت یادگیری عادلانه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی پازوکی، در کارگروه‌های سی‌وهفتمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، به پوشش تحصیلی و فرصت‌های یادگیری عادلانه اشاره کرد.

وی در سخنان خود، روند بازماندگی از تحصیل در ۵ سال اخیر را روندی یکسان دانست.

وی به هدف اصلی سامانه شهید محمودوند اشاره کرد و گفت: سامانه‌ای با عنوان (شهید محمودوند) طراحی شد و در شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل به ما کمک فراوانی کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این سامانه را محیطی مناسب برای آشنایی با دلایل مختلف بازماندگان از تحصیل دانست و گفت: بر اساس دلایل افراد بازمانده از تحصیل، در حال تولید بسته‌های حمایتی برای جذب این افراد هستیم و لازم است تا این سامانه با دقت به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درخصوص برطرف‌سازی تفاوت میان دانش‌آموزان شهرهای بزرگ و شهرهای محروم، گفت: یکی از فرصت‌های یادگیری عادلانه، دسترسی به آموزش افراد بازمانده از تحصیل است؛ در حوزه ابتدایی ۱۶۰ هزار دانش‌آموز بعنوان بازمانده از تحصیل معرفی شدند؛ پس لازم است که برای سایر دانش‌آموزان نیز نسبت به کیفیت آموزشی، دقت ویژه شود.

نجفی پازوکی نرخ تکرار پایه در حوزه معاونت آموزش ابتدایی را پایه اول تمام مدارس بخصوص مدارس روستایی اعلام کرد.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه گفت: مدارس روستایی، ۷۱ درصد از افرادی که شامل تکرار پایه شدند را تشکیل می‌دهد پس اگر بخواهیم فرصت یادگیری عادلانه ایجاد کنیم، لازم است تا توجه ویژه به روستاها داشته باشیم.

وی افزود: لازم است تا امروزه به بخشی که نیازمند ارتقای کیفیت آموزشی است، توجه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار