رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار اعلام کرد؛

انتقال ٩١ تُن پسماند صنعتی در شهریار به مرکز امحاء مجاز

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از انتقال لجن تصفیه‌خانه صنعتی شرکت سولیکو کاله و پسماند صنعتی شرکت  چراغ مدرن به مرکز مجاز امحاء خبر داد و گفت ٩١ تن پسماند صنعتی در ٦ مرحله بارگیری و به مرکز امحاء مجاز منتقل شد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقال ٩١ تُن پسماند صنعتی در شهریار به مرکز امحاء مجاز

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار با بیان این خبر گفت: در راستای نظارت بر مدیریت بهینه پسماندهای صنعتی، لجن‌های جمع آوری شده از تصفیه خانه فاضلاب شرکت کاله و پسماندهای صنعتی شرکت چراغ مدرن بعد از ثبت درخواست انتقال پسماندها توسط شرکت و تایید نهایی آن در سامانه جامع محیط زیست با حضور کارشناسان این اداره ، ٩١ تن پسماند صنعتی در ٦ مرحله بارگیری و به مرکز امحاء مجاز منتقل شد.

وی تاکید کرد: مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه بر اساس ماده ٧ قانون مدیریت پسماند، بر عهده تولید کننده آنها خواهد بود و مطابق تبصره همین ماده مدیریت اجرایی می تواند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع آوری، جداسازی و دفع پسماند را به اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تایید سازمان محیط زیست و دارای مجوز فعالیت واگذار کند لذا هر گونه نقل و انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه باید در سامانه جامع محیط زیست به نشانی emp.ir ثبت و به تایید سازمان محیط زیست برسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار یادآور شد: پسماندهای صنعتی پسماندهای ناشی از فعالیت های صنعتی و شامل موادی هستند که در فرآیند تولید بی مصرف شده اند. از جمله این مواد می توان به روغن ها، حلال ها، پسماندهای فلزی، مواد شیمیایی، لجن های صنعتی و .. اشاره کرد که می توانند جامد، نیمه جامد و مایع باشند.

اکار با اشاره به اثرات سوء زیست محیطی این پسماندها، خاطرنشان کرد: این زباله ها قادر به آلودگی منابع آبی، و موجب آلودگی خاک و هوا نیز می شوند و باید بطور اصولی و دقیق مدیریت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار