یوسفی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

جلوگیری از تصدی‌گری برای ساماندهی بازار مسکن

پایه‌های مالیاتی موجب حذف سوداگران از بازار مسکن می‌شود/ شاهد ثبات قیمت مسکن هستیم

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امروز شاهد ثبات قیمت مسکن هستیم، گفت باید از تصدی‌گری جلوگیری صورت گیرد تا بازار مسکن ساماندهی شود.

کد مطلب: ۱۳۹۵۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از تصدی‌گری برای ساماندهی بازار مسکن

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به رفع ایرادات طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، اظهار کرد: «در حوزه ساخت مسکن فاصله عرضه و تقاضا باید پوشش داده شود. براساس سرشماری سال 1395، خدود 6 میلیون خانوار مستاجر داشتیم. اگر سالی ساخت یک میلیون را نیاز کشور در نظر بگیریم،‌ امروز قطعاً به این آمار اضافه شده است.»

وی افزود: «قانون جهش تولید مسکن، تامین زمین رایگان، ارائه تسهیلات و حمایت از انبوه‌سازان و بخش خصوصی واقعی از راهکارها برای ساماندهی بازار مسکن بود.»

وی با بیان اینکه باید از تصدی‌گری جلوگیری شود، گفت: «اقداماتی که در دهه 80 و 90 صورت گرفت، به جامعه هدف نرسید و شاهد رشد خانه‌های خالی بودیم بر همین اساس باید از تصدی‌گری جلوگیری شود تا شاهد ساماندهی بازار مسکن باشیم.»

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: «از این جهت پایه‌های مالیاتی کمک می‌کند که بازار مسکن از سوداگری خارج شود. قانون اجاره‌داری را نیز مصوب کردیم که با حمایت و تشویق و معافیت مالیاتی کار نظارتی صورت گیرد.»

تلاش دولت برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها چشمگیر است

وی به عملکرد دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: «دهمین جلسه شورای عالی مسکن طی این دو سال توسط رئیس جمهور برگزار شد. برگزاری این جلسات را با حدود دو جلسه‌ای که در هشت ساله دولت قبل شاهد بودیم، مقایسه کنید. این یعنی آهنگ دولت برای ساماندهی بازار مسکن خوب است.»

یوسفی افزود: «بانک مسکن، بانک ملی و ملت تسهیلات مسکن ارائه دادند. حدود هزار همت باید پرداخت شود اما تاکنون 150 همت پرداخت شده است که فاصله بسیاری داریم اما تلاش دولت برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها چشمگیر است. امروز شاهد ثبات قیمت مسکن هستیم؛ قیمت‌ها، مطلوب ما نیست اما شروع خوبی است.»

لازم به ذکر است، روز گذشته نمایندگان مردم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان ایرادات وارده به طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها را رفع کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار