رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران:

تاکید بر هم‌افزایی تجارب اتاق بازرگانی با کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی

تهران (پانا) - رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش موثر کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی در تکمیل زنجیره ارزش بر هم‌افزایی تجارب با کانون مشاوران تاکید کرد.  

کد مطلب: ۱۳۹۵۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر هم‌افزایی تجارب اتاق بازرگانی با کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی

به گزارش روابط عمومی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی، جلسه مشترک مدیران کانون با رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران در روز یکشنبه 22 مرداد ماه در محل کانون مشاوران برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر قاسمی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: برای شناخت از الگوهای مناسب در توسعه ملی نیازمند شناخت از ظرفیت های سرمایه گذاری در کشور هستیم، این کانون می‌توان یک حلقه کمشده این این الگو باشد.

رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در همین راستا اظهار کرد: در کنار هم بودن و استفاده از تجارب خوب این کانون ما را می توان در رسیدن به اهداف اتاق بازرگانی ایران کمک شایانی کند.

وی ضمن استقبال از همکاری با کانون تاکید کرد :ما از طریق شرکت های زیر مجموعه کانون می توانیم خلع موجود در امور سرمایه گذار را پر نماییم تا بتوانیم در راستای اهداف اتاق فرصت های سرمایه گذاری جدیدی را بدست بیاوریم.

محمد قاسمی ضمن اشاره به ماده پنج وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی ایران گفت: ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن و کشاورزی در اجرای قوانین مربوطه و مقررات جاری مملکتی و ارائه نظر مشورتی در مورد مسائل اقتصادی کشور اعم از بازرگانی، صنعتی و معدنی و مانند آن به قوای سه گانه بوده که این کانون مشورت خوبی در این حوزه به اتاق بازرگانی ایران بدهد.

وی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور اظهار کرد: کشور برای رسیدن به آنچه در چشم‌انداز خود متصور شده است باید حضور بخش خصوصی را در اقتصاد کشور پررنگتر کرده تا به رشد اقتصادی مطلوب مورد نظر برسد. اینجاست که نقش اتاقهای بازرگانی در اقتصاد کشوربه عنوان یک تشکل تاثیرگذار بیش از پیش مهم جلوه خواهد کرد.

همچنین رامین اسدی دبیرکل کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی ضمن معرفی کانون و ظرفیت های آن در حوزه اعتباری و سرمایه گذاری گفت: این کانون تجارب خوبی در حوزه اعتباری و سرمایه گذاری در پانزده سال گذشته کسب کرده و با توجه شرایط ، ضوابط دریافت مجوز از این کانون توانسته نزدیک به دویست شرکت زیر مجموعه این کانون باشند.

وی در ادامه افزود: کانون آمادگی کامل برای تبادل اطلاعات و داده‌ها و انتقال تجارب برای بالا بردن کمی و کیفی در حوزه سرمایه گذاری با اتاق بازرگانی ایران را دارد.

در ادامه جلسه عبدالاحد فرج زاده رئیس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی ضمن تشکر از قبول دعوت به کانون گفت: کانون موسسه غیر تجاری، غیر انتفاعی، غیر دولتی دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است که به استناد ماده 5 قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و کاهش هزینه های طرح و تسریع در اجرای تولید و افزایش منابع مالی و کارایی بانکها مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی و به منظور تحقق بخشیدن به اهداف و انجام وظایف مقرر در این اساسنامه از تاریخ 1386/11/24 تشکیل شده است.

وی بر نقش مهم کانون در حوزه سرمایه گذاری افزود: این کانون نزدیک به 200 شرکت در 16 گرایش در کل کشور در حال فعالیت می باشد و در حوزه های مختلف پروژه های متنوعی را را برعهده دارد.

رئیس شورای کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی ضمن تاکید حلقه واسط شرکت های این کانون در توسعه سرمایه گذاری اظهار کرد: شرکت های زیر مجموعه کانون با توجه به تنوع خدمات می توانند حلقه واسط مناسبی برای هم افزایی در امور سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی ایران باشند.

در ادامه این نشست رضا پدیدار رئیس هیات‌ مدیره انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها ضمن استقبال از هم افزایی در این اکوسیستم گفت: انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها با هدف توسعه در فرهنگ اقتصادی کشور و هموار کردن مسیر برای سرمایه‌گذاران، با هدف پیوند پایدار و ساختارمند میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران تشکیل و در این مسیر ۱۷ ساله فعالیت‌ها موفق شد که جایگاه خود را ارتقاء داده و در بین ۲۵ انجمن برتر از میان ۲۵۰ انجمن عضو اتاق ایران قرار بگیرد.

وی ضمن استقبال از هم افزایی سه جانبه فی مابین کانون مشاوران اعتباری وسرمایه گذاری بانکی، اتاق بازرگانی و این انجمن افزود: این هم افزایی باعث دیده شدن بیشتر بخش خصوصی خواهد شد و با توجه به طیف گسترده شرکت های کانون مشاوران و این انجمن ما در در رسیدن به سرمایه گذار مطمن کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها در ادامه اظهار کرد : ما باید نقش هر کدام از نهادها را در توسعه ملی مشخص کنیم تا بر اساس توانمندی‌ها کار منسجم و دقیقی انجام شود این هم افزایی می تواند گام خوبی در این راستا باشد.

همچنین این نشست مقرر شد تفاهم نامه سه جانبه فی ما بین کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، اتاق بازرگانی ایران و انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها آماده و در اولین فرصت در بالاترین سطح سازمانی به امضا طرفین برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار