حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ؛ اسامی مجروحان اعلام شد

تهران‌ (پانا) - غروب امروز حادثه تروریستی دیگری در شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست و طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان فارس در این حادثه تاکنون یک نفر شهید و 7 نفر مجروح شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ؛ اسامی مجروحان اعلام شد

23:00 - بابک یکتاپرست، معاون سازمان اورژانس کشور در تشریح آخرین وضعیت عمومی مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار کرد: ۱۰ نفر در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) مصدوم شدند که توسط همکاران اورژانس به آنها خدمت رسانی شده است. دو نفر از مصدومان به دلیل برخورد گلوله مجروح نشده‌اند بلکه یکی به دلیل ترس ناشی از حادثه و دیگری به دلیل ازدحام جمعیت دچار آسیب شدند.

معاون سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: حال عمومی این دو مصدوم در شرایط نرمال قرار داشته و در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند. ۸ نفر از مصدومان به دلیل برخورد گلوله دچار مجروحیت شدند که یکی از مصدومان در همان لحظات اولیه به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را پس از انتقال به بیمارستان از دست داد.

وی با بیان اینکه حال سه نفر از ۷ مصدوم دیگر وخیم است، عنوان کرد: دو مصدوم به دلیل برخورد گلوله با ناحیه قفسه سینه و شکم در اتاق عمل تحت جراحی قرار دارند و یک مصدوم به دلیل برخورد گلوله با صورت در حالت کما به فر می‌برد و لوله‌گذاری تنفسی انجام شده است.

22:48 - سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ۷ مجروح داشت. ۴ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و ممکن است نفر پنجم نیز به عمل احتیاج پیدا کند.

وی گفت: حال دو نفر دیگر خوب است و احتیاجی به عمل ندارند. مجروحان یک نفر خانم و ۶ نفر آقا هستند. میانگین سنی مجروحان از ۱۸ تا ۴۵ سال است.

22:47 - در پی وقوع حادثه تروریستی عصر امروز‌ در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهادت یک نفر از هموطنان و زخمی و مصدوم شدن ۸ نفر دیگر از زائران و خادمان آن حرم مطهر، دادستان کل کشور در پیامی، ضمن تسلیت به خانواده شهید این حمله تروریستی، خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس دستور رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع با عامل یا عاملان این جنایت را صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد با تأکید بر تشکیل سریع و‌ تکمیل تحقیقات و شناسایی همه ابعاد حمله تروریستی شامگاه ۲۲ مردادماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، گفت: بار دیگر تروریست‌های زبون، ضعف و استیصال خود را با حمله به زائران و خادمان بی دفاع حرم‌مطهر شاهچراغ (ع) به اثبات رساندند.

وی با بیان اینکه طی شدن روند قضایی در دادسرا و دادگاه و مجازات سریع عامل یا عاملان این حمله ناجوانمردانه التیامی بر زخم مجروحان حا‌دثه و خانواده شهید این حادثه خواهد بود، گفت: مجازات و برخورد قاطع با جنایتکارانه باید سخت و عبرت آموز باشد.

22:04 - محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس ضمن تسلیت به خانواده شهید این حادثه تروریستی، گفت: حال عمومی اکثر مجروحان خوب است و فقط دو مجروح حمله تروریستی شاهچراغ(ع) در اتاق عمل هستند.

فرد تروریست دستگیر شد

21:44- سردار یدالله بوعلی شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد بیان کرد: مقارن اذان مغرب از یکی از درب‌های فرعی حرم، یک فرد تروریست مسلح به اسلحه لول بلند با همراه داشتن ۸ خشاب جنگی از بیرون از حرم اقدام به تیراندازی می‌کند. ۴ نفر از عوامل انتظامات در وردی حرم تیر می‌خورند و یک نفر به شهادت می‌رسد.

وی با بیان اینکه این فرد تروریست حدود ۸ تیر به سمت اتاق نگهبان شلیک کرده که آثار آن هم مشهود است، گفت: با عبور از نگهبانان درب ورودی، لایه دوم حفاظتی وارد عمل می‌شود و به سمت تروریست تیراندازی می‌کنند که بلافاصله با زمین خوردن فرد، تروریست دستگیر و اکنون نزد ما قرار دارد.

بوعلی با بیان این‌که انگیزه پلید این حادثه بر کسی پوشیده نیست، گفت: در مجموع ۴ نفر از عوامل انتظامی حرم مورد هدف گلوله قرار گرفتند که یک نفر به شهادت رسید و ۴ نفر هم از زوار مجروح شدند.

وی اضافه کرد: این فرد تروریست حدود ۲۴۰ تیر جنگی با خود به همراه داشته که موفق به شلیک ۱۱ تیر آن شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس در خصوص وضعیت مصدومان این حادثه نیز گفت: مصدومان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده‌اند که دو نفر نیاز به عمل جراحی دارند و مابقی از وضعیت عمومی بهتری برخوردار هستند.

اسامی مجروحان حمله تروریستی اعلام شد

21:24 - اسامی مجروحان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ اعلام شد. محمدحسین زارع 26 ساله در اثر ضربه به قفسه سینه، عیسی قدرتی 41 ساله تیرخوردگی پای چپ، محمد جهانگیری 21 ساله به علت تیرخوردگی قفسه سینه، امین زارعی 24 ساله به علت تیرخوردگی صورت، مریم دادی تیر خوردگی قفسه سینه و شکم مجروح شده‌‌اند و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به مصدومان حادثه

21:19 - بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در پی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (ع) در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وی خواست تارسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی را دنبال کند.

وی در این تماس تلفنی مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه السلام را تلخ و اندوه بار خواند و از دکتر سید وحید حسینی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به ایشان را دنبال کند.

عین اللهی همچنین برای ارواح طیبه شهید والامقام این حادثه علو درجات و رضوان الهی را مسألت کرده، از رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا شخصا بر اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به مجروحان این حادثه تروریستی تا بهبودی کامل آنان نظارت داشته باشد.

دستور آیت‌الله رئیسی برای شناسایی سریع عوامل دخیل در جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)

21:17- رئیس‌جمهوری در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

آیت الله ابراهیم رئیسی به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند.

رئیس‌جمهوری بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد‌.

رئیسی همچنین با تسلیت به بازماندگان خانواده شهید این حادثه تروریستی، از استاندار فارس خواست از بکارگیری همه امکانات درمانی لازم برای مداوای مجروحان اطمینان حاصل کند.

دستور رئیس شورای امنیت به استاندار فارس در پی اقدام تروریستی در شاهچراغ

21:16 - احمد وحیدی، وزیر کشور در پی اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ در تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری موضوع، روشن شدن ابعاد و شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.

رئیس شورای امنیت کشور در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه بعمل آورند.

وحیدی به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه‌های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

صدور دستورات قضایی برای بررسی حادثه

20:50 - حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ افزود: به همراه ۲ نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم شاهچراغ حاضر شدیم و در حال رصد موضوع هستیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس، بیان کرد: در این حادثه تاکنون یک نفر شهید و 7 نفر زخمی شده‌اند و در بین زخمی‌ها حال کسی وخیم گزارش نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، گفت: دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه و رسیدگی به پرونده صادر شده است و تاکنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.

اعزام 4 تیم هلال احمر به محل حادثه

20:19 - درویشی؛ مدیرعامل هلال‌احمر فارس گفت: ساعت ۱۹:۳۴ امروز یکشنبه ۲۲ مرداد، وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاه‌چراغ در شیراز به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال‌احمر گزارش شد.

وی اضافه کرد: با اعلام این حادثه، ۴ تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

20:00 - در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ تا کنون ۴ نفر به شهادت رسیده اند.

19:30 - گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند.

چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت 13 نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.

این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند.یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار