مدیر كل آموزش و پرورش ایلام خبرداد :

مراسم هفته پیوند اولیا و مربیان مهرماه جاری در تمامی مدارس استان برگزار می گردد

خبرگزاری پانا : مدیر كل آموزش و پرورش ایلام گفت : با توجه به نقش موثر اولیای دانش آموزان در تحقق مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضمن تاكید بر اهمیت تشكیل به موقع انجمن های اولیا و مربیان مدارس ، مراسم هفته پیوند اولیا و مربیان سال تحصیلی 93 - 1392 از روز چهار شنبه بیست و چهارم تا سی ام مهرماه جاری در تمامی مدارس استان برگزار می گردد .

کد مطلب: ۱۳۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ یزدانبخش شریفی مدیر كل آموزش و پرورش ایلام از اجرای بر نامه های هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان از 24 لغایت 30 مهرماه در مدارس استان ایلام خبر داد و گفت: با توجه به نقش موثر اولیای دانش آموزان در تحقق مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضمن تاكید بر اهمیت تشكیل به موقع انجمن های اولیا و مربیان مدارس ، مراسم هفته پیوند اولیا و مربیان سال تحصیلی 93 - 1392 از روز چهار شنبه بیست و چهارم تا سی ام مهرماه جاری در تمامی مدارس استان برگزار می گردد .

وی با بیان این كه شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان ها و مناطق مدیریت برگزاری مراسم را به عهده دارند اظهار داشت: با توجه به ارتباط بین برنامه های پیش بینی شده با روز شمار هفته پیوند ، ادارات آموزش و پرورش تابعه بصورتی برنامه ریزی كنند زمینه حضور اولیا در اجرای بهینه برنامه ها فراهم گردد .

شریفی در ادامه روز شمار هفته پیوند اولیا ومربیان را به شرح ذیل اعلام كرد، چهارشنبه 24 مهر پیوند اولیا و مربیان ، تهذیب نفس و احیای سنت نبوی ، پنجشنبه 25 مهر پیوند اولیا و مربیان ،نقش خانواده در ایجاد جامعه ای سالم و بانشاط .جمعه 26 مهر پیوند اولیا و مربیان ،خانواده ورزش و سلامتی . شنبه 27 مهر پیوند اولیا و مربیان ، ارتباط خانواده و رسانه ملی . یكشنبه 28 مهر پیوند اولیا و مربیان ،نقش انجمن های مدارس در توسعه كمی و كیفی آموزش های رسمی و غیر رسمی . دوشنبه 29 مهر پیوند اولیا و مربیان ، خانواده و تربیت دینی فرزندان . سه شنبه 30 مهر پیوند اولیا و مربیان والدین و تحول در آموزش و پرورش . مدیركل آموزش و پرورش ایلام ، اجرای مراسم پیوند در كلیه مدارس استان در روز شنبه 27 مهر و مراسم نمادین هفته پیوند در یكی از مدارس شهرستانها و مناطق با حضور مسئولین محلی و اولیا دانش آموزان را از مهم ترین برنامه های این روز بر شمرد.

وی تشكیل جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان به منظور برنامه ریزی و نظارت بر برنامه های هفته پیوند، نظارت دقیق و مستمر بر برگزاری هرچه باشكوهتر برنامه های هفته پیوند، برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان خانه و مدرسه، برگزاری مسابقه مقاله نویسی در رابطه با وظایف والدین در مقابل فرزندان و یا انتظارات فرزندان از والدین، شروع فعالیت های انجمن های اولیا و مربیان مدارس از هفته پیوند، برگزاری گردهمایی توجیهی آموزشی روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس و برگزاری انتخابات نمایندگان اولیا را از دیگر برنامه های این هفته عنوان كرد .

شریفی آشنا كردن والدین دانش آموزان با قوانین و مقررات آموزش و پرورش بویژه آئین نامه انجمن اولیا و مربیان، یافتن بهترین راهكارها برای تقویت رابطه خانه و مدرسه، ایجاد حساسیت در اولیا و مربیان نسبت به اهمیت تربیت و معرفت دینی دانش آموزان، ترویج و تقویت فرهنگ مشاركت جویی در اولیای دانش آموزان و تبیین جایگاه انجمن اولیا و مربیان در نظام تعلیم و تربیت و ایجاد سبك زندگی اسلامی را از مهم ترین اهداف برنامه های هفته پیوند دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار