نماینده اولیای دانش آموزان البرزی در نشست با وزیر آموزش و پرورش:

اولیا با مشارکت و نظارت در امور مدارس به ارتقای عملکرد مدرسه کمک می کنند

کرج (پانا)- نماینده اولیای دانش آموزان البرزی در نشست ویدئو کنفرانسی با وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد اولیا با مشارکت و نظارت در امور مدارس به ارتقای عملکرد مدرسه کمک می کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اولیا با مشارکت و نظارت در امور مدارس به ارتقای عملکرد مدرسه کمک می کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، راضیه هداوند عضو انجمن اولیا دبستان دخترانه حضرت فاطمه الزهرا(س) شهر کرج که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در گفت و گوی زنده مجازی با وزیر آموزش و پرورش صحبت می کرد گفت: در سپهر آسمان تعلیم و تربیت دو بال اولیا و مربیان وجود دارد که بهبود و توسعه مشارکت اثربخش این دو نهاد، باعث تعالی آموزش و پرورش می شود اعتقاد داریم توسعه همزمان بعد "مشارکت" و "نظارت" اولیا می تواند به بهبود عملکرد مدارس کمک کند.

وی در خصوص یکی از مشکلات حاکم بر آموزش های مجازی و غیرحضوری گفت: عدم ارتباط دوسویه بین دانش آموزان و معلمان در آموزش های مجازی روح جمعی را خسته و آسیب پذیر کرده و باعث خستگی روحی و روانی شده، در این خصوص پیشنهاد می‌شود که با تخصیص مشاوران تخصصی در همه ی دوره های تحصیلی با رصد دانش آموزان شور و نشاط و انگیزه در فرزندانمان را ایجاد کنیم.

نماینده اولیا و مربیان استان در این نشست که علاوه بر وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل سراسر کشور و روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان استان ها نیز حضور داشتند اظهار کرد: ما قائل به این هستیم که در زیست بوم جدید خانه مدرسه اول دانش آموزان است، بنابراین توجه به نقش اولیا به عنوان شرکای اصلی آموزش و پرورش در آماده سازی فضای آموزشی و تربیتی مناسب در خانه نیازمند آموزش های لازم و توجه به به طرح های کاربردی مانند اولیا همیار معلم می تواند بسیار موثر باشد.

وی با قدردانی از زحمات صورت گرفته در راستای راه اندازی شبکه شاد گفت: با وجود تلاش ها و پیگیری های انجام شده پیرامون توسعه نرم افزار شاد، پهنای باند موجود، پاسخگوی نیاز واقعی معلمین و دانش آموزان نیست و این امر موجب شده است که در مدارس از نرم افزارهای مختلف استفاده شود.

هداوند در ادامه بیان کرد: ضمن تشکر از ارائه طرح تحولی " مدرسه کانون تربیتی محله "، ظرفیت های قانونی ارتباط مدارس با نهادهای برون سازمانی به منظور بهره گیری از این نهادها و ارائه خدمات متقابل مدرسه و جامعه محلی مهیا شود.

وی در پایان گفت: در خصوص تقویت انجمن مدارس به عنوان یک نهاد مردمی، در قوانین موجود بازنگری گردد و موانع این موضوع مرتفع شود.

در پایان این برنامه سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اهدا لوح از خانم ها هداوند، جوانمرد و خسروی به ترتیب از دبستان حضرت فاطمه(س) ناحیه ۴ کرج، دبیرستان شهید شرافت و دبیرستان دوره اول فرزانگان از ناحیه یک کرج که موفق به کسب عنوان انجمن برتر انجمن اولیا و مربیان در سطح کشور شدند قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار