تغییر نام بلوار بهار به نام شهید «مجید قربانخانی»

تهران (پانا)- رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران از نامگذاری معبری در منطقه 18 شهرداری تهران به نام حُرّ مدافعان حرم، شهید «مجید قربانخانی» خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تغییر نام بلوار بهار به نام شهید «مجید قربانخانی»

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و نهمین جـلسه این شورا با اشاره به مصوبات «بیست و سومین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران» گفت: بیست و سومین جلسه رسمی کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ تشکیل شد که در این جلسه نامگذاری ۱۷ معبر مورد بررسی قرار گرفت. ۱۶ مورد از موارد بررسی شده مربوط به منطقه ۲۱ شهرداری تهران است که با حضور شهردار محترم منطقه 21 صورت گرفت.

وی ادامه داد: کوچه سیزدهم واقع در منطقه ۲۱، تهرانسر غربی، بلوار یاس، خیابان شهید آیت الله دستغیب به نام شهید بزرگوار «عربعلی رنجبر» تغییر نام می یابد. این شهید بزرگوار سرباز ارتش بودند که در تاریخ دوم فروردین سال ۶۷ در مهران به شهادت رسید. این تغییر نام بنا به درخواست خانواده معظم شهید بوده است.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران بیان کرد: موارد پیشنهادی که قرائت می شود مربوط به محله وردآورد شهرداری منطقه ۲۱ است. این محله تعداد ۷۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که خانواده های معزز شهدا هنوز در محله سکونت دارند. از مجموع این شهدا هنوز برای تعداد ۲۷ شهید نامگذاری صورت نگرفته است. از آنجا که شهرداری منطقه ۲۱ در نظر دارد یادواره شهدای وردآورد را برگزار کند نسبت به تغییر نام معابر این محله به نام شهدای گرانقدر اقدام شده است.

معدنی پور ادامه داد: کوچه انقلاب در وردآورد واقع در خیابان شهید مطهری به نام شهید بزرگوار «میرحسین میررضاپور» تغییر خواهد کرد. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و چهارم بهمن ۶۵ در شلمچه به شهادت رسید. تغییر نام صورت گرفته بنا به درخواست خانواده شهید بوده است.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران خاطر نشان کرد: تغییر نام کوچه اول واقع در بلوار وردآورد بعد از چهارراه اصلی به نام شهید «حضرتقلی التج» در دستور کار قرار گرفته است. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و هجدهم بهمن ۶۵ در شلمچه به شهادت رسید. این نامگذاری بنا به درخواست خانواده شهید صورت می گیرد.

معدنی پور گفت: تغییر نام کوچه دوم در وردآورد واقع در خیابان امام حسین علیه السلام، به نام شهید بزرگوار «خدا رحم شاهقلی» با حفظ شماره در دستور کار است. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در پانزدهم اردیبهشت ۶۱ در خرمشهر به شهادت رسید. این تغییر نام بنا به درخواست خانواده معظم شهید صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: کوچه توحید واقع در وردآورد، خیابان امام حسین علیه السلام به نام شهید «موسی کیانی» تغییر نام خواهد یافت. این شهید بزرگوار سرباز ارتش بود و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در یازدهم مهر ۶۲ در فکه به شهادت رسید. این نامگذاری بنا به درخواست خانواده شهید بوده است.

معدنی پور ادامه داد: کوچه مریم دوم به نام شهید «بهرام میرزایی» تغییر نام پیدا می‌کند. این کوچه در وردآورد، خیابان ولیعصر واقع است که این تغییر نام بنا به درخواست خانواده شهید صورت گرفته است. شهید بهرام میرزایی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۶ دی ۶۲ در شلمچه به شهادت نائل آمد.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران گفت: تغییر نام کوچه دوم واقع در وردآورد، خیابان شهید قرنی به نام شهید «عباس مومنی» تغییر نام پیدا خواهد کرد. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرده و در پانزدهم مرداد ۶۲ در منطقه حاج عمران به شهادت رسید. این نامگذاری نیز بنا به درخواست خانواده شهید صورت گرفته است.

معدنی پور خاطر نشان کرد: تغییر نام کوچه سوم واقع در وردآورد نرسیده به مسجد المهدی (عج) به نام شهید بزرگوار «ابراهیم طحان سفلی» در دستور کار قرار گرفت. این شهید بزرگوار در تاریخ دوم مرداد 61 به شهادت رسید و این نامگذاری بنا به درخواست خانواده شهید صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران گفت: تغییر نام کوچه ششم در وردآورد بلوار اصلی به نام شهید «عباس دانه کار» نیز صورت خواهد گرفت. این تغییر نام بنا به درخواست خانواده شهید بوده است. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت که در دهم تیر ۱۳۶۹ در شلمچه به شهادت رسید.

وی ادامه داد: کوچه سوم در وردآورد واقع در خیابان امام حسین، خیابان به نام شهید «محمد واحدی» نامگذاری می شود. این شهید به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در ۱۷ بهمن در فکه به شهادت رسید.این شهید جاویدالاثر می باشد و پیکر مطهر این شهید والا مقام همچنان مفقود می‌باشد. این نامگذاری بنا به درخواست خانواده بوده است.

معدنی پور گفت: تغییر نام کوچه صاحب الزمان غربی به نام شهید «محمد اسماعیل غلامی» بنا به درخواست خانواده شهید صورت می گیرد. این معبر نیز در وردآورد، خیابان امام خمینی قرار دارد. شهید محمد اسماعیل غلامی به عنوان سرهنگ ارتش در جبهه حضور یافت که در تاریخ ۲۹ مرداد ۶۷ در عراق به شهادت رسید.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران گفت: تغییر نام کوچه مریم چهارم واقع در وردآورد، خیابان ولیعصر به نام شهید «اکبر نفری» تغییر نام می یابد که این تغییر بنا بر درخواست خانواده معظم شهید بوده است. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۶۳ در خرمشهر به شهادت رسید.

معدنی پور بیان کرد: تغییر نام کوچه چهارم در وردآورد، خیابان امام خمینی به نام شهید «محمدعلی عسگری» تغییر نام می یابد. این تغییر نام بنا به درخواست خانواده این شهید بزرگوار صورت میگیرد. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۱۷ تیر ۶۵ در مهران به شهادت رسید.

وی تأکید کرد: کوچه فاقد نامی در وردآورد واقع در خیابان امام حسین به نام شهیدان نجفعلی کلامی و علی اکبر کلامی که دو برادر هستند نامگذاری خواهد شد. شهید نجفعلی کلامی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در سال ۶۰ به شهادت رسید. پیکر این شهید همچنان جاوید الاثر است. همچنین شهید علی اکبر کلامی نیز به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سال ۶۱ در شلمچه به شهادت رسید. نامگذاری صورت گرفته بنا به درخواست خانواده بوده است.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران ادامه داد: تغییر نام کوچه مریم سوم در وردآورد خیابان ولیعصر به نام شهید «سید اکبر حسینی» نیز در دستور کار است که این تغییر نام بنا به درخواست خانواده شهید است. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ دوازدهم شهریور ۶۶ در عراق به شهادت رسید.

معدنی پور گفت: تغییر نام کوچه بنفشه چهارم در وردآورد خیابان امام حسین به نام شهید «حسین داوری» در دستور کار قرار دارد. این شهید به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۳ دی و در شلمچه به شهادت رسید.

وی بیان داشت: بلوار بهار در منطقه ۱۸ واقع در بزرگراه آیت الله سعیدی، بلوار معلم به نام شهید «مجید قربانخانی» که از شهدای مدافع حرم در سوریه هستند نامگذاری می شود. ایشان را به عنوان حر شهدای مدافع حرم نامیده اند که در تاریخ ۲۱ دی ۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

در این راستا، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز ضمن تقدیر از مزین شدن مام معابر به اسم شهیدان گفت: بسیاری از شهروندان و خانواده ها در بازدیدهای دوره ای ما از منطقه وردآورد درخواست های بیشماری برای تغییر نام معابر به اسم شهدای گرانقدر اعلان شده بود که خوشبختانه محقق شد.

در پایان قرائت گزارش صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام ۱۶ کوچه و یک بلوار در شهر تهران با حداکثر آراء موافق رای مثبت دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار