مددکار اجتماعی بهزیستی شهرستان فیروزکوه در گفت و گو با پانا:

طرح مشارکت اجتماعی مانا به مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کمک می کند

فیروزکوه (پانا) - مددکار اجتماعی بهزیستی شهرستان فیروزکوه، هدف کلی طرح مانا را ارتقا سلامت اجتماعی و ایجاد مهارت‌ها در حل مسئله و پیشگیری از آسیب‌های موجود در سنین ۱۵ تا ۱۸ سال دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۵۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح مشارکت اجتماعی مانا به مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کمک می کند

سارا افتاده، مددکار اجتماعی بهزیستی شهرستان‌ فیروزکوه و مجری طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان مانا در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «طرح مانا ۳ سال است با مشارکت اداره آموزش و پرورش و اداره بهزیستی، طی تفاهم‌نامه‌ای در حال اجراست. دانش‌آموزان و نوجوانان دختر و پسر در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در این طرح با ثبت‌نام و فراخوان نوجوانان در ۱۳ جلسه اجرا می‌شود.»

افتاده در مورد هدف این طرح بیان کرد: «این طرح با هدف شناسایی مسائل و آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان، ارائه راهکارها، پیگیری و حل‌مسئله، ایجاد و ارتقاء اعتماد به‌نفس و عزت‌نفس، مطالبه‌گری، مشارکت اجتماعی در گروه‌ها و تشکیل گروه و فعالیت‌های اجتماعی است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «در انتهای طرح طی فعالیت‌های گروهی انجام شده توسط دانش‌آموزان شناسایی می‌شود و طی جلسه اختتامیه‌ پروژه با حضور مسئولان و ارگان‌های مختلف و ذی‌ربط این طرح به پایان می‌رسد. تا به امروز از این طرح استقبال و مشارکت خوبی به ویژه در دانش‌آموزان و نوجوانان و به خصوص والدین شده است و نتایج موثر و مثبتی به خصوص در رابطه با حضور اجتماعی نوجوانان در منطقه و آشنایی با مسائل اجتماعی و مطالبه‌گری است.»

مددکار اجتماعی بهزیستی بیان کرد: «هدف کلی این طرح ارتقا سلامت اجتماعی و ایجاد مهارت‌های اجتماعی در حل مسئله و پیشگیری از آسیب‌های موجود در سنین ۱۵ تا ۱۸ سال است. همچنین امکان درگیری نوجوانان و دانش‌آموزان با این طرح بیشتر است و راه و روش حضور اجتماعی نوجوانان برای مطالبه‌گری و احیای حقوق اجتماعی آموزش داده می‌شود.»

افتاده در خصوص نحوه انجام طرح خاطرنشان کرد: «این طرح به صورت عملی و تهیه روزنامه دیواری است و به صورت کارگاهی انجام می‌شود. اولین مورد در آموزش این طرح ایجاد گروه، ثبات گروه و انسجام گروه است، نوجوانان در گروه‌های خود با مطرح کردن مشکل و پیدا کردن راهکار و پیگیری برای حل مشکلات آموزش داده می‌شوند، هدف از ایجاد گروه‌ها تقویت نوع ارتباط فردی و اجتماعی افراد است.»

دانش‌آموز خبرنگار: فریناز کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار