ظرفیت هنرستانهای کاشان، کمتر از نیاز دانش آموزان است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: استقبال دانش آموزان کاشان  در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش بیشتر از ظرفیت پذیرش هنرستانهای این شهرستان است.

کد مطلب: ۱۳۹۵۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت هنرستانهای کاشان، کمتر از نیاز دانش آموزان است

ماشااله مشکینی معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان اظهار کرد: پذیرش هنرجویان در هنرستانهای کاشان برای سال جاری 41 درصد بود که از میانگین کشوری بیشتر است و بنا به برنامه ششم توسعه باید این رقم به ۵۰ درصد برسد.

وی افزود: مهارت آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار، توسعه اقتصادی و پیوند مدرسه با فضای کسب و کار ضرورتی است که نیازمند به فرهنگ سازی جامعه وآگاه سازی خانواده ها است که در قالب هدایت تحصیلی، حضور کارآفرینان در مدرسه و برپایی نمایشگاههای کارآفرینی در کاشان پیگیری شده است.

وی تصریح کرد: انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان وابسته به استعدادها و توانمندی ذهنی و فردی دانش آموزان، امکانات و تجهیزات مدرسه و انجام مشاوره تحصیلی است که از پایه هفتم در مدرسه اجرا می شود تا در پایه نهم، دانش آموز بتواند بر اساس آگاهی از خود واستعدادهایشان و شناخت کافی از رشته مورد نظر تصمیم گیری کنند.

وی تاکید کرد: توسعه هنرستانهای مهارتی فرصتی است که با برنامه ریزی‌ بتوانیم زمینه خوداشتغالی دانش آموزان را فراهم کنیم تا هنرجویان بدانند چگونه کسب و کاری را راه اندازی کرده و اقدام به کارآفرینی کنند.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: نگاه خانواده ها نسبت به تحصیل در هنرستان‌ها در چند سال اخیر اصلاح شده و استقبال برای تحصیل در شاخه ‌های فنی و حرفه‌ای افزایش پیدا کرده است به طوری که امسال با چالش کمبود فضا روبرو شده ایم.

وی افزود: استقبال دانش آموزان از رشته های مهارتی منجر شد که برای سال تحصیلی آینده 12 رشته به هنرستانهای شهرستان کاشان اضافه شود اما هنوز ظرفیت پذیرش کمتر از نیاز است و این کمبود برای شاخه فنی - حرفه ای بیشتر است.

مشکینی اظهار کرد: هنرستانهای شهرستان کاشان در سال جاری، 4561 نفر از دانش آموزان دوره متوسطه دوم را پذیرش کرد که 2643 نفر در هنرستانهای پسرانه و بقیه نیز در هنرستانهای دختران شاغل به تحصیل بودند.

وی تصریح کرد: دانش آموختگان هنرستانها، نیروی تکنیسین بازار کار هستند و چنانچه صاحبان صنایع برای ساخت هنرستان به یاری آموزش و پرورش بیایند، نوعی سرمایه گذاری برای تامین نیروی کار تخصصی و فنی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار