وزیر آموزش و پرورش:

تربیت تمام‌ساحتی، هویت و امید جوانان در تشکل هاى دانش‌آموزی شکل مى‌گیرد

ارومیه (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت فعالیت دانش‌آموزان در تشکل های دانش‌آموزی موجب شکل‌گیری هویت، امید و تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان مى‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت تمام‌ساحتی، هویت و امید جوانان در تشکل هاى دانش‌آموزی شکل مى‌گیرد

رضا مرادصحرایى در نشست صمیمى با منتخبین تشکل هاى دانش آموزى استان آذربایجان غربى به اهمیت فعالیت دانش آموزان در این تشکل ها گفت: فعالیت هاى دانش آموزان در تشکل هاى دانش آموزى در تربیت تمام ساحتى، تقویت امید و ایجاد هویت جوانان و نوجوانان نقش مهمى را ایفا مى کند.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه را آیینه آینده جامعه خواند و گفت: هر کس بخواهد آینده یک جامعه را ببینید باید مدارس را نگاه کند، مدرسه ایرانى نیز سیماى آینده ایران اسلامى و مهم ترین نهاد اجتماعى است.

وى گفت: آموزش رسمى دانش آموزان در بعد مستقیم و در کلاس هاى درس پیگیرى شده و بعد غیرمستقیم نیز در فعالیت هاى پژوهشى تمرینى محقق مى شود.

صحرایى با تأکید بر افزایش ساعات تربیتى در مدارس گفت: یادگیرى موضوعات تربیتى دانش آموزان علاوه بر کلاس درس، در فضاى مدرسه و معلم و مربى و... صورت مى پذیرد که باید ساعات پرداخت به این فعالیت ها در نظام تعلیم و تربیت افزایش یابد.

وزیز آموزش و پرورش به بعد دیگرى از یادگیرى یعنى آموزش غیررسمى اشاره کرد و گفت: دانش آموزان براى تعالى بیشتر و تحقق حیات طیبه باید در یک بستر دیگر در قالب فعالیت هاى تشکیلاتى و اردویى و کانون هاى مختلف دانش آموزى شکل گیرد، مدرسه خوب مدرسه اى است که حواسش به این نوع از فعالیت ها در کنار فعالیت هاى آموزشى باشد، چرا که شکل گیرى شخصیت و راهبرى استعدادها و مهارت هاى دانش آموزى در این تشکل ها اتفاق مى افتد.

صحرایى گفت: مدرسه نقطه شروع همه فعالیت ها و انواع آموزش ها و یادگیرى هاست و باید توجه لازم به همه بخش‌هاى این برنامه ریزى ها را داشته باشد.

وى کار تشکیلاتى را یکى از سنت هاى پیامبر و دین مبین اسلام خواند و گفت: تشکیل گروه هاى مختلف و فعالیت هاى تشکیلاتى در دین اسلام نیز تأکید شده و لذت خاصى در این فعالیت ها وجود دارد، کار تشکیلاتى یک فعالیت شکست ناپذیر و یک فعالیت نمایى است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برنامه ریزى هاى دقیقى براى فعالیت هاى فرهنگى، پرورشی و تربیتى صورت گرفته و در سال تحصیلى آینده ٧٠ درصد اعتبارات بخش فرهنگى به تشکل هاى دانش آموزى تخصیص داده خواهد شد همچنین برنامه ریزى هاى لازم براى اینکه مدارس در شیفت هاى تعطیلی و خارج از ساعات درسى در اختیار تشکل هاى دانش آموزى و برنامه هاى فرهنگى و اجتماعى قرار بگیرد، صورت گرفته است.

نمایندگان تشکل های دانش آموزی هلال احمر، سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، نخبگان علمی، آموزشی و ورزشی و نمایندگان گروه های جهادی دانش آموزی در این نشست مطالبات خود را به وزیر آموزش و پرورش ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار