نشست خبری دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان رباط‌کریم و شهر جدید پرند با مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم

رباط‌کریم (پانا)_ در هفته خبرنگار، نشست دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان رباط‌کریم و شهر جدید پرند با مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم و معاونین با پاسخگویی به سوالات نماینده دانش‌آموزان، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان رباط‌کریم و شهر جدید پرند با مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم

نشست خبری دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان رباط‌کریم و شهر جدید پرند با مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم مهدی حسینی ، معاون پرورشی تربیت بدنی و تندرستی امیثم لطیفیان ،مسئول ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات محسن نوری برگزار شد.

در شروع این برنامه با قرائت قرآن‌کریم توسط دانش‌آموزخبرنگار قاری محمد طاها جلیل زاده ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم در گفت‌و‌گویی با دانش‌آموز خبرنگاران روز خبرنگار را به دانش‌آموزان خبرنگار پانا،مسئول سازمان دانش‌آموزی ، رابطین خبرگزاری شهرستان و مسئول روابط عمومی اداره شهرستان رباط‌کریم تبریک و تهنیت گفت و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

مهدی حسینی مدیر آموزش پرورش شهرستان رباط کریم در این جلسه بیان کرد: یکی از موثرترین و ارزش‌های یک خبرنگار ، امید آفرینی ، بازتاب خبر به صورت واقعی ، سریع و با صحت است. اولین حیطه کاری دانش‌آموز خبرنگاران پوشش مدارس و محل تحصیل خودشان به صورت کامل است و به مراتب با پیشرفت می‌توانند از مدارس دیگر و منطقه خبر تهیه کنند. دانش‌آموز خبرنگاران باید با سایر خبرگزاری‌های سطح شهرستان ارتباط داشته باشند و از اخبار سرویس های دیگر نیز مطلع باشند.

او در ادامه تصریح کرد: یک دانش‌آموز در مرحله اول باید به تحصیل خود اهمیت دهد و در درجات بالاتر به حیطه های پرورشی بپردازد و الگوی دانش‌آموزان در مدرسه خود باشد. مسئولین ذی ربط با اطلاع رسانی های دانش‌آموزان خبرنگار می‌توانند از مشکلات باخبر شوند و چالش ها و دغدغه ها را پیگیری و حل کنند.

حسینی با اشاره به اینکه مسئولین سازمان دانش‌آموزی نیز روزی همانند شما دانش‌آموزان ،فعال در حوزه سازمان بودند اظهار کرد: شما باید همواره ۵ الی ۱۰ سال بعد خود را ببینید ،این مسیر شروع خوبی برای شما است ،که می‌تواند در آینده ای نه چندان دور برای شما شغل نیز باشد.

در ادامه بهار افراسیابی، به نمایندگی از دانش‌آموزان سازمان دانش‌آموزی شهرستان رباط‌کریم مطالبه های خود را بیان کرد و دانش‌آموز خبرنگاران در ادامه به نمایندگی از دانش‌آموزان سطح شهرستان رباط‌کریم و شهر جدید پرند سوالاتی را در حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم مطرح کردند.

افراسیابی دانش‌آموز خبرنگار پانا شهرستان رباط‌کریم، این سوال که "با توجه به روند افزایش جمعیت دانش آموزی در امسال شاهد افزایش چه تعداد کلاس آموزشی در سطح شهرستان خواهیم بود؟ " را مطرح و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم در پاسخ به این سوال بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ۵۰ کلاس درس اضافه بر کلاس‌های سال گذشته اضافه خواهد شد و فضاهای مدرسه سازماندهی خواهند شد.

در ادامه ماهان آدینه دانش آموز خبرنگار پانا شهرستان رباط کریم با بیان سوال " با توجه به آنکه نزدیک به یک سال از تصدی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم توسط شما می‌گذرد ، مدیریت خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟" و حسینی بیان کرد: در زمینه پرورشی فعالیت‌های بزرگ و متنوعی با همکاری ارگان‌های دیگر از جمله همکاری با امام جمعه منطقه ،سازمان فرهنگ و ارشاد ،سازمان تبلیغات ،سپاه پاسداران ،بسیج دانش‌آموزی و فرمانداری شهرستان داشتیم؛ همچنین در حوزه های آموزشی رشته های جدید به هنرستان ها اضافه شد و همچنین بحث شاداب سازی و فضا سازی در مدارس انجام شد.

آیلین زحلی‌مند دیگر خبرنگار دانش آموز پانا شهرستان رباط‌کریم با ذکر سوال سوم " چه برنامه‌هایی را که در سال تحصیلی آینده در جهت ارتقای سطح کیفی برنامه‌های آموزش و پرورشی در مدارس برای دانش آموزان دارید " و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید بحث توانمندسازی مدیران و کادر اداری مدارس ابتدایی ،متوسطه اول و متوسطه دوم را شاهد خواهیم بود. همچنین با توجه به بخشنامه‌های ارسالی در سال جدید فعالیت‌ها صورت خواهد گرفت و ما امسال با کمک شهرستان توانستیم جشن ایراندخت در شهرستان رباط‌کریم برگزار کنیم.

محمد امین جوخی‌زاده خبرنگار دانش‌آموز پانا شهرستان رباط کریم با بیان سوال "با توجه به آنکه شهرستان رباط‌کریم از کمبود فضاهای آموزشی رنج می‌برد ،برنامه شما برای استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و مجمع خیرین در جهت توسعه فضاهای آموزشی در سال تحصیلی آینده چیست؟" و حسینی تصریح کرد: امسال ۶ مدرسه خیرساز را تحویل می‌گیریم و ۳ تا ۴ پروژه مدرسه خبر ساز در حال ساخت می‌باشد.

فاطمه سرخیل دانش‌آموز دیگر خبرنگار پانا شهرستان رباط‌کریم با بیان سوال " توجه به آنکه فعالیت‌های ورزشی در سبد غنی‌سازی اوقات فراغت نقش مهمی را ایفا می‌کند ،لطفاً از اقداماتی که در سال تحصیلی گذشته نسبت به ایجاد فضاهای ورزشی و تجهیز مدارس به وسایل ورزشی داشتیم ،بیان کنید" و میثم لطیفیان معاون پرورشی ،تربیت بدنی و تندرستی ضمن تبریک روز خبرنگار به دانش آموزان به این سوال پاسخ داد و گفت: ما در سال تحصیلی جدید سه مجموعه ورزشی به مجموعه‌های ورزشی اضافه می‌کنیم، که دو تا از این مجموعه‌ها در شهر پرند و یک مجموعه در نصیرشهر است. یک مجموعه هم در شهرستان رباط کریم افتتاح شد و سه مجموعه از قبل که یک مجموعه در آدران و دو مجموعه دیگر در شهرستان رباط‌کریم داشتیم. سالن ورزشی امیری‌فر با داشتن حدود ۵۰۰ دانش آموز خدمات ورزشی را به دانش‌آموزان رایگان می‌دهد.

یکتا اسداللهی دانش‌آموز خبرنگار پانا با بیان سوال ششم" توجه به آنکه حضور مربیان امین در مدارس باعث تسهیل در امور پرورشی در آموزشگاه‌ها می‌شود ،امسال چه تعداد مدارس امسال چه تعداد مدارس زیر پوشش اجرای این طرح قرار خواهند گرفت" و مدیر آموزش و پرورش در ادامه ذکر کرد: در سال ۱۳۹۱ و۱۳۹۲ حدود ۲۰ روحانی در چند مدرسه داشتیم ،اما این تعداد امسال به حدود ۹۰ مدرسه رسیده است که در آنها روحانی امین وجود دارند.

محمد طاها جلیل زاده دانش‌آموز خبرنگار شهر جدید پرند با ذکر سوال "کتاب خوانی یکی از توصیه های مقام معظم رهبری است ،مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم چه اقداماتی را در این خصوص انجام خواهد داد " ،مهدی حسینی پاسخ داد:« در طی امسال ۳ مسابقه کتابخوانی برای همکاران در منطقه و ۲ مسابقه کتابخوانی برای همکاران از طرف اداره استان برگزار شد.با تقویت نیرو های انسانی این امر محقق خواهد شد.»

محمدحسین بیک‌محمدی دانش‌آموز خبرنگار شهر پرند با طرح سوال "روند برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در سطوح مختلف آموزشگاه و منطقه در سال تحصیلی گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید " و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم در پاسخ به این سوال، بیان کرد: در مسابقات فرهنگی و هنری در امسال حدود ۱۵۰ رشد نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.مسابقات ورزشی که برای همکاران برگزار شده بود ،بازخورد های خوبی و مثبتی از آنان دریافت شد.

ریحانه بیاتی دانش‌آموز خبرنگار پانا شهر جدید پرند با بیان سوال نهم "با توجه به آنکه در برخی از مدارس شاهد بروز بعضی از آسیب های اجتماعی هستیم ،برنامه شما در جهت کاهش آسیب ها در مدارس چیست؟ " ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم پاسخ داد: در مرحله اول باید دلیل بروز آسیب های اجتماعی شناسایی شود. مخصوصاً به دلیل ۲۲ ماه دور بودن از فضای مدرسه و بیماری کرونا دانش آموزان با این آسیب‌ها مواجه شدند وما با کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم و همچنین اداره کل و استفاده از ظرفیت‌های کارشناس آسیب‌های اجتماعی و مشاوره این مشکلات را حل خواهیم کرد.

محمدعلی کریمی دانش‌آموز خبرنگار پانا شهر جدید پرند با بیان سوال " با توجه به اینکه حضور مشاور در مدارس متوسطه اول و دوم یکی از الزامات می‌باشد در سال تحصیلی آینده شاهد حضور چه تعداد مشاور در مدارس متوسط خواهیم بود؟ " و میثم لطیفیان معاون پرورشی تربیت بدنی و تندرستی ، در پاسخ به این سوال بیان کرد: با توجه به اینکه حضور مشاور در مقطع متوسطه اول به دلیل الزام هدایت تحصیلی ضروری می‌باشد ما حدود ۲۵ مشاور در مقطع متوسطه اول در شهرستان رباط کریم داریم و تعداد کل مشاوران ما ۴۵ نفر هستند که با داشتن ۲۲۰ در مدارس دولتی متوسطه اول و دوم شیفت کاری و کمبود مشاور در پی افزایش مشاوران هستیم.

در پایان آیلین مرادی دانش آموز خبرنگار شهر جدید پرند آخرین سوال را اینگونه بیان کرد "لطفاً برنامه‌های خود را در جهت توسعه مراکز فنی حرفه‌ای به عنوان مراکز حرفه‌آموزی نوجوانان در سال آینده بیان کنید " و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم ، در پایان به این سوال اینگونه پاسخ داد: در سال جدید دانش آموزان را به مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش سوق خواهیم داد و رشته‌های جدید در هنرستان‌ها برحسب علاقه‌مندی دانش آموزان اضافه کردیم. در سال گذشته ۳ هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش به این شهرستان اضافه شد.

لازم به ذکر است که محسن نوری مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم نیز روز خبرنگار را محضر دانش‌آموز خبرنگاران تبریک گفتند و بعد از این نشست خبری اتاق خبرگزاری پانا شهرستان رباط‌کریم با حضور مسئولین و ابراهیم سلیمانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رباط‌کریم افتتاح شد و از خبرنگاران فعال پانا تقدیر شد.

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار