شهردار تبریز:

سلامت روحی و جسمی شهروندان اولویت اصلی شهرداری است

تبریز (پانا) - شهردار تبریز با بیان این‌که یکی از مشکلات، نبود تعریف روشن و دقیق از سرمایه گذاری است، گفت سرمایه گذاری صرفا اختصاص بودجه از شهرداری برای اجرای پروژه‌های شهری نیست و سلامت روحی و جسمی شهروندان، کچ اولین اصل شهرداری است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
سلامت روحی و جسمی شهروندان اولویت اصلی شهرداری است

یعقوب هوشیار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که سلامت روحی و جسمی شهروندان، اولویت اصلی شهرداری است، گفت: حذف نمک پاشی چندین هزار تنی سال گذشته در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان انجام گرفت و از ابتدای سال تاکنون نیز حتی یک روز هوای ناسالم در تبریز نداشتیم.

وی افزود: در راستای جبران کمبود اتوبوس های ناوگان حمل و نقل در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ دستگاه به این ناوگان اضافه شد و امسال نیز برنامه داریم تا حداقل ۱۵۰ دستگاه افزوده شود.

هوشیار در تشریح وضعیت متروی تبریز، اظهار کرد: فاز دو خط یک متروی تبریز تکمیل شده است و برخی نواقصات وجود دارد که به زودی رفع خواهند شد.

شهردار تبریز در خصوص نگاه شهرداری به حوزه سرمایه گذاری، گفت: سازمان سرمایه گذاری شهرداری تبریز احیا شده است و قسمت عمده‌ای از مسائل و مشکلات مربوطه نیز حل شده است و اوج این کار نیز در همایش ۱۵ آبانماه خواهد بود تا بتوان رویکرد جدید اقتصادی شهری را تعریف کنیم. نگاه ما در این همایش، صرف مدیریت شهری نبوده و ظرفیت‌های سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، مجموعه‌های دانش بنیان، صنایع و حتی ظرفیت‌های سایر استان‌ها نیز معرفی می‌شوند و تعداد ۱۰ الی ۲۰ شرکت دانش بنیان نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

وی در ادامه مناطق محروم را اولویت اجرای پروژه‌های آسفالت ریزی اعلام کرد و افزود: در منطقه چهار بیش از ۱۵ هزار تن آسفالت ریزی شده و اور تا پایان شهریور این رویه به صورت هدفمند پیگیری شود و بر همین اساس روزانه بیش از هزار تن آسفالت ریزی صورت می گیرد و بالای ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای امسال در زمینه آسفالت معابر سطح شهر در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه البته همه اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری فعلی نتیجه همگرایی شهرداری، شورا و مردم تبریز بوده، خاطرنشان کرد: در ۱۶ ماه گذشته تحت فشار هیچ عضو شورا انتصابی صورت نگرفته و تا زمانی نیز که در این سمت باشم اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را نخواهم داد.

هوشیار با اشاره به تشکیل صندوق ذخیره سازی سرمایه گذاری شهرداری، افزود: تا سه درصد از درآمدهای نقدی شهرداری در این صندوق قرار گرفته و سرمایه گذاری می‌شود و از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق این صندوق سرمایه گذاری انجام گرفته و قرار است تا در سال‌های آتی برای سرمایه شهری در جهت اجرای پروژه‌ها صرف شود.

شهردار تبریز در ادامه به وضعیت انتقال لونا پارک ائل گلی تبریز اشاره کرد و گفت: در خصوص انتقال لونا پارک ائل گلی با محدودیت ثبت جهانی مواجه بودیم و باید لونا پارک جمع آوری می‌شد و یکسری پیچیدگی و مراحلی داشت که این روند در حال طی کردن است و اکنون تعدادی مکان برای احداث شهربازی در تبریز شناسایی شده و امسال در تعدادی از نقاط مختلف شهر راه اندازی خواهد شد.

وی در آخر در خصوص وضعیت ترافیک شهری تبریز اظهار کرد: ترافیک سنگین در تعدادی از زمان‌ها و برخی مکان‌های خاص تبریز شکل می‌گیرد که توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و متروی خط دو شهر که از هسته مرکزی عبور می‌کند، ترافیک هسته مرکزی تبریز را حل خواهد کرد. بخشی از ترافیک سنگین شهر نیز به خاطر تعدد مراکز درمانی و حیطه پزشکی در برخی نقاط شهر از جمله خیابان ۱۷ شهریور است که طی برخی تعاملات با دانشگاه علوم پزشکی تبریز مقرر شده تا نسبت به انتقال این مراکز اقدام شود. نرم افزار «اپ تبریز» نیز جهت خروج و رسیدن هدفمند مردم به مقاصد خود در سطح شهر راه اندازی شده است.

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار