استاندار خراسان رضوی:

مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان باید در دستور کار قرار گیرد

مشهد (پانا) - استاندار خراسان رضوی گفت مهارت‌آموزی از حالت فعلی باید دچار تغییر جدی شود و آموزش‌ و‌ پرورش می‌تواند برای دانش‌آموزان طرح آموزش در بستر مهارت را ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان باید در دستور کار قرار گیرد

یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای مهارت خراسان رضوی اظهار کرد: مهارت آموزی با هدف تامین نیروی کار و ارتقای بهره‌وری صورت می‌گیرد. این مسئله به‌شدت مورد نیاز استان است. پیشنهاد می‌کنم مراکز مهارت آموزی با هدف بهره‌وری در شهرک‌های صنعتی و‌ مراکز تولیدی مستقر شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مهارت آموزی مغایرت با هیچ فعالیت دیگری ندارد. مهارت آموزی حین تحصیل اهمیت دارد. در دانشگاه و آموزش و پرورش موضوعیت دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان مسائل تئوری را آموزش می بینند اما نمی‌توانند آن را به‌درستی پیاده سازی‌ کنند که این نیاز به آموزش دارد و باید در میدان عمل باشد.

نظری گفت: مهارت حین تحصیل، سربازی، زندان و حین کار مواردی است که اهیمت دارد. سند تحول دولت بدین معناست که مدیران و چالش‌ها را احصا کنند و روش‌های موجود را اصلاح کنند.

نظری تصریح کرد: پروژه‌ها و طرح‌های تحولی شما در حوزه مهارت آموزی‌ چه چیزی است. برنامه تحولی باید داشته باشید و نهایتا به پروژه‌های تحولی نیاز دارید.

وی گفت: حتی برای تامین نیروی کار در اتاق بازرگانی یا اتاق صنعت نیاز نیست این اتفاق بعد از مهارت آموزی رخ دهد و می‌تواند حین کار‌ انجام شود.

نظری خاطرنشان کرد: اگر مهارتی باشد و یک سرباز قبل از سربازی مشغول به کار باشد در ایام سربازی عصرها می‌تواند مشغول به کار شود. یک تحول بر‌ مهارت‌آموزی‌های ما حاکم است. خدمت را به شرط مهارت آموزی در بهزیستی و کمیته امداد بدهید.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مهارت آموزی از حالت فعلی که سالها در حال انجام است باید دچار تغییری‌ جدی شود، گفت: آموزش‌و‌پرورش می‌تواند عصر‌ برای دانش آموزان طرح آموزش در بستر مهارت را ایجاد کند.

نظری گفت: ما نیاز به تصمیمات تحولی داریم. مهارت آموزی نیاز به برنامه‌ها و طرح‌های تحولی دارد تا بتوانیم در عرصه‌های اساسی این تحولات را ایجاد کنیم.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار