مادر شهید کارگر برزی در گفت و گو با پانا:

اولین شهید مدافع حرم استان البرز هشتمین شهید مدافع حرم کشور شد

کرج (پانا) - مادر شهید کارگر برزی نخستین شهید مدافع حرم در روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم گفت شهید کارگر برزی اولین شهید مدافع حرم استان البرز و هشتمین شهید مدافع حرم کشور است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین شهید مدافع حرم استان البرز هشتمین شهید مدافع حرم کشور شد

شهید رضا کارگربرزی در سال ۱۳۵۸ در خانواده‌ای مذهبی و سنتی در نظرآباد کرج متولد شد که از همان ابتدا آمیزه‌های دینی حاکم بر خانواده، او را با اهل‌بیت(ع) و سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) آشنا کرد، همین امر نیز در طول تمام زندگی‌اش تأثیرگذار و مهم بود.

راضیه عظیمی مادر شهید رضا کارگر برزی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «رضا تحصیلات ابتدایی خود را در نظرآباد کرج گذراند و از همان ابتدا با درس و مدرسه انس خوبی داشت و درس خواندن برایش در صدر کارها بود وی در کنار تحصیل به ورزش نیز توجه داشت به همین علت در رشته ورزش‌های رزمی شروع به‌کار کرد و در کنار تحصیل ورزش می‌کرد همچنین وی شرکت فعال در مسجد و عضو بسیج محل بود که او را به یک جوان نمونه در محله تبدیل کرده بود و برای تمام اهالی محل نمونه‌ای برای مثال زدن شده بود.»

وی افزود: «شهید کارگربرزی به عبادت و مطالعه بیشتر از بقیه کار‌ها اهمیت می‌داد و همواره در این دو کار غرق می‌شد به همین دلیل بود که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین(ع) در رشته روانشناسی فارغ‌التحصیل شد، در زمان تحصیل به صورت هم‌زمان نیز در رشته مترجمی زبان تحصیل می‌کرد.»

مادر این شهید اضافه کرد: «او به آرزویش که همان پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی بود رسید، تا اینکه جنگ سوریه شروع شد و دیگر برای شهید رضا لحظه درنگ معنایی نداشت و با داشتن فرزند و همسر و تعلقات دنیایی، دغدغه دفاع از حرم حضرت زینب (س) در مقابل حمله حرامیان داعشی، او را به سوریه برد.»

عظیمی بیان کرد: «اگر چند بار دیگر هم پسرم از من اجازه رفتن به سوریه را می‌گرفت، من مخالفتی نداشتم. او برای هدف بزرگی رفت و آن هم دفاع از حریم آل الله و کمک به مردم بوده است.»

در ادامه پدر این شهید مدافع حرم معتقد است و گفت: «پسرم برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و کمک مردم سوریه به این مأموریت رفت و اگر شهدا نبودند دشمن تا مرزهای ما هم می‌آمد. رضا همیشه فکر و ذکرش دفاع از حرم ائمه (ع) بوده است.»

وی با اشاره به نذری که در بچگی برای شهید کرده بود، می‌گوید:« رضا ۱۵ سال داشت که یک مریضی به نام «گلینباره» یعنی فلج یا شلی یک‌باره عضلات می‌گیرد. من او را نذر حضرت زینب(س) کردم و این پسر که تا کمر فلج شده بود، شفا گرفت.»

عظیمی در پایان متذکر شد: «شهید رضا کارگربرزی در ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید. از شهید رضا کارگر برزی دو فرزند به نا‌م‌های محمدمهدی و محمدحسین به یادگار مانده است که در آینده راه پدر شهید خود را ادامه می‌دهند.»

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار