دیدار مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش با اولین شهید فرهنگی مدافع حرم

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با خانواده اولین شهید فرهنگی مدافع حرم شهید رضا ملایی دیدار کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش با اولین شهید فرهنگی مدافع حرم

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا رزاقی در دیدار با خانواده شهید رضا ملایی اولین شهید فرهنگی مدافع حرم، گفت: «شهدا بر همه ما حق شفاعت دارند. مقاومت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان به برکت خون شهدا است.»

او ادامه داد: «شهدا از دلبستگی دنیوی و مادی رها شدند و با لبیک به ندای الهی و نثارخون پاکشان برای استقلال، امنیت و سربلندی ایران اسلامی ایثارگری کردند. خانواده‌های معظم شهدا پیام‌رسان قیام خونین شهدا و حافظان اصلی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.»

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: «قطره قطره خون شهدا روحیه آزادگی، جوانمردی و مقاومت را در جوانان ما به وجود آورده است و سبب آشنایی جهانیان با دین مبین اسلام شده است.»

رزاقی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را سبب گسترش ارزش‌هایی مانند ایثار و پایداری در جامعه دانست و گفت: «خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، سرمایه‌ معنوی انقلاب و ملت هستند. بنابراین دلجویی و دیدار با آنها ادای دین نسبت به این قشر جامعه است. رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل یکی از ثمرات باشکوه انقلاب اسلامی است، نعمت شهادت نصیب کسانی می‌شود که برای ترویج اسلام و دفاع از آن به مجاهدت و ایثار می‌پردازند.»

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: «شهید رضا ملایی در طول جنگ تحمیلی حضور فعالی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت و پس از آن برای دفاع از حرم مطهر اهل بیت (ع) راهی سوریه شد که در اربعین حسینی سال 94 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

رزاقی گفت: «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو رویکردهای ذاتی اداره کل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش است و امسال به نوعی سعی کردیم که این فرهنگ را در مجموعه فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های پرورشی مدارس قرار دهیم. این طرح به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که بتواند در نگرش و فکر مخاطب تاثیر بگذارد و در رفتار او آشکار شود.»

او گفت: «معرفی الگوی زندگی شهدا به دانش‌آموزان و روایت جانفشانی آن‌ها، نسل جوان و آینده‌ساز کشور را برای ایستادگی و دفاع از ارزش‌های انقلابی آماده‌تر می‌سازد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار