دانش‌آموز حائز مقام دوم استانی شعر نماز در شهرستان رباط‌کریم:

قرار گرفتن در جایگاه شاعری، نیازمند شور و پیگیری است

رباط‌کریم (پانا) - دانش‌آموز خبرنگار پانا از دبیرستان شاهد کوثر شهرستان‌رباط‌کریم و سردفتر هیات آمادگی جسمانی این شهرستان موفق به کسب مقام دوم مسابقات استانی در رشته شعر شد و قرار گرفتن در جایگاه‌های شاعری را ملزم به وجود شور و پیگیری دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۴۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
قرار گرفتن در جایگاه  شاعری، نیازمند شور و پیگیری است

آیلین زحلی‌مند، دانش‌آموز خبرنگار پانا از دبیرستان شاهد کوثر، سردفتر هیئت آمادگی‌ جسمانی شهرستان رباط‌کریم، عضو ارکان فرهنگی سپاه امام‌حسن‌مجتبی (ع)، خبرنگار منطقه‌ای زنان نیوز، دارنده مقام اول مسابقات منطقه‌ای و دوم مسابقات استانی عترت و نماز در رشته شعر و خبرنگار مردمی رک‌نیوز در رابطه با ورود خود به عرصه شاعری به پانا بیان کرد: «سرگذشت کشف این توانایی‌ام به سال هشتم بازمی‌گردد، زمانی که شعرنویسی جایش را به متن انشا داد؛ از همان طفولیت مکاتباتم طرفداران زیادی داشت.»

این دانش‌آموز موفق شاعر گفت:« گره خوردن من با شعر و مضمون مثنوی سبب شد تا روح الهی را جلا دهم و از مجموعه لغات گسترده‌ای در اشعارم بهره ببرم. اولین گام برای سرودن شعر آشنا بودن با انواع قالب‌ها است تا بدانی مضمون هر نوشته شایسته کدام قالب است. گام دوم گسترش دایره لغات فارسی است، زیرا با این امر می‌توان سروده ارجمندتری نوشت. گام بعدی استفاده از حواس لطیف درونی است تا شعر دلنشین تر به خواننده القا شود.»

وی ضمن اشاره به صفت شعر افزود: «هر چند که اشعار پرورش دهنده ذهن انسان است، اما در این وادی بیشتر سراینده‌ها بر مکاتبات شعری لطیف و مملوء از عواطف ژرف الهی تاکید دارند تا سیرت آدمی را به کمال برساند، در طی آن وجود شور و پیگیری هم نیاز است. ذهن پویا و خلاق آدم مرکز پرورش استعداد همچنین سبب به کمال رسیدن روح است. پس باید از این قوه نهایت استفاده را برد تا شاهد موفقیت هایی در مدارج بالاتر زندگی بود.»

این دانش‌آموز خبرنگار پانا از شهرستان رباط‌کریم، پانا را سکوی پرتاب خواند و گفت: «پانا همچون سکوی پرتابی است که دانش آموزان را به سمت موفقیت های بزرگتر و راه های جدیدتر و والاتر فرا می‌خواند. ما در این مسیر تکامل پیدا می کنیم، همچنین نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت در زندگی می‌کنیم؛ خبرگزاری پانا دیدی نو به نوجوانان اعطا می کند که با تلاطم بیشتر به پیروزی های بزرگتری در صحنه رقابت منجر می‌شود .»

این دانش‌آموز در پایان ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری‌های مادرش بیان کرد: «زمینه رشد و پیشرفت من در تمامی زمینه‌ها بعد از یاری خداوند، کمک و همراهی مادرم بوده است و او انگیزه‌بخش مسیر زندگی و تعالی من است. البته وجود تلاش و داشتن همتی راسخ در جهت رسیدن به مراتب والای موفقیت، عاملی مهم و حیاتی است. هوشیار بودن و استفاده از تمامی استعدادها نیز رمز موفقیت هر انسانی است.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیدا زحلی‌مند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار