امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم :

هفته‌ی دفاع مقدس برگ زرینی در دفتر قطور تاریخ این مرز‌ و‌ بوم است

رباط‌کریم (پانا) _ امام جمعه‌ی شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه‌، هفته‌ی دفاع مقدس را یکی از مقاطع سرنوشت‌ساز تاریخ معاصر ایران و برگ زرین و کم‌نظیری در دفتر قطور تاریخ این مرز‌ و‌ بوم دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۵۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هفته‌ی دفاع مقدس برگ زرینی در دفتر قطور تاریخ این مرز‌ و‌ بوم است

حجت‌الاسلام حسن‌ترابی، امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، عنوان کرد : قرآن‌کریم در آیات دوم و سوم سوره‌ی مبارکه‌ طلاق می‌فرماید هرکس تقواى الهى پیشه کند، خداوند راه نجاتى براى او فراهم مى‌کند. تقوا باعث گشایش در امور زندگی می‌شود. آیات اولیه‌ی سوره‌ی طلاق از امید‌آفرین‌ترین آیات قرآن است که پرده‌های یاس و ناامیدی را کنار می‌زند و به افراد باتقوا وعده‌ی نجات از مشکلات را می‌دهد.

حجت‌الاسلام ترابی در بخشی از خطبه‌ دوم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه‌ی امام حسن‌‌عسکری(ع) به نحوه‌ی شهادت و اینکه دشمنان ایشان خود معترف خصوصیات برجسته‌ی ایشان بودند، اشاره کرد و با گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته‌ دفاع‌مقدس نه تنها یکی از مقاطع سرنوشت‌ساز تاریخ معاصر ایران است، بلکه برگ زرین و کم‌نظیری در دفتر قطور تاریخ این مرز‌ و‌ بوم است. آن‌گاه که ملت انقلاب‌کرده در برابر نظام سلطه سر خم نکرد، با اراده‌ی پولادین در برابر متجاوزان تا بن دندان مسلح که مورد حمایت شرق و غرب بودند، ایستاد و همین روحیه‌ی اعتماد به نفس ملی، باعث عزت و پیشرفت کشور شد.

وی افزود : درست است که جنگ تحمیلی در مردادماه سال ۱۳۶۷ به ظاهر خاتمه یافت، اما دفاع مقدس ملت ایران استمرار یافت و هنوز هم ادامه دارد. دستاوردهای دوران دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف به صورت عینی و ملموس مشخص است‌ و اعتماد به نفس و روحیه خودباوری از معجزات دفاع مقدس هستند. دشمن در جریان جنگ به دنبال تضعیف و تسخیر ایران بود، اما در عمل دفاع مقدس کشور و نظام را قدرتمند کرد و باعث شکوفایی استعداد و خلاقیت جوانان شد و این حماسه‌ی عظیم موجب گردید که بسیاری از ناممکن‌ها، ممکن شود.

امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در رابطه با سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بیان کرد : این سفر فرصت مناسبی بود تا به درستی، ایران به دنیا معرفی و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در خصوص مسائل داخلی و جهانی مطرح شود. در حاشیه‌ این سخنرانی دیدار‌ها و ملاقات‌های بسیار خوبی با بسیاری از کشور‌ها برگزار شد که به توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی و تجاری ایران با سایر کشورها کمک کرد مانند سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی و مصاحبه‌های ایشان، دفاع از مواضع به حق ملت ایران و به محاکمه کشاندن غرب به خصوص آمریکا.

حجت‌الاسلام ترابی تصریح کرد : رئیس‌جمهور محترم با دست پر در زمینه‌های مختلف به نیویورک سفر کرد و این در حالی بود که غربی‌ها با صراحت به شکست در منزوی کردن ایران، اعتراف داشتند.

لازم به ذکر است نمازگزاران از نمایشگاهی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شده بود، بازدید کردند.

دانش‌آموز خبرنگار : مهسا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار