کریمی در گفت‌وگو با پانا:

احزاب می‌توانند حلقه‌ای واسط بین مردم و نامزدها باشند

اصلاحات قانون انتخابات کافی نبود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه احزاب می‌توانند حلقه‌ای واسط بین مردم و نامزدها باشند، گفت ساختار انتخابات باید به سمتی سوق پیدا کند که نقش احزاب در معرفی گزینه‌ها و داوطلبان به مردم و انجام حمایت‌های سیاسی تبلیغاتی از نامزدها پررنگ‌تر شود.

کد مطلب: ۱۳۹۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
احزاب می‌توانند حلقه‌ای واسط بین مردم و نامزدها باشند

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با پانا در خصوص آغاز پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، اظهار کرد: «اصلاحاتی که در قانون انتخابات انجام شد، اصلاحات خوبی بود اما کافی نبود. شاید می‌توانستیم اصلاحات بیشتری در قانون اعمال کنیم. با توجه به اینکه اصلاح قانون انتخابات چند سال بلااقدام مانده بود، لازم بود برای انطباق مفاد قانون با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری برای حوزه انتخابات این اصلاحات صورت گیرد.»

نماینده مردم اراک و خنداب در مجلس افزود: «این اصلاحات، حداقل بخشی از این هدف را محقق کرد و ایرادات قانون رفع شد و از این جهت مناسب است اما به نظر من ساختار انتخابات باید به سمتی سوق پیدا کند که نقش احزاب در معرفی گزینه‌ها و داوطلبان به مردم و همچنین انجام حمایت‌های سیاسی تبلیغاتی از نامزدها، پررنگ‌تر شود. چرا که وقتی یک نامزد خود به صورت منفرد قصد شرکت در انتخابات را دارد، تمام بار مسئولیت و هزینه حضور در صحنه انتخاباتی را باید به دوش بکشد که این مسئولیت، بسیار سنگین است.»

وی بیان کرد: «همچنین مردم هم با توجه به تعداد بسیار زیاد کاندیداها، امکان بررسی و شناخت عمیق از افراد ندارند. در نتیجه احزاب می‌توانند یک حلقه واسط مناسب بین مردم و نامزدها، یا مردم و مجلس باشند که گزینه‌ها را به مردم معرفی کنند و مردم با توجه به شناختی که در بلند مدت از یک حزب و رویکردهای آن دارند، نامزدهای آن حزب را انتخاب کنند.»

کریمی اضافه کرد: «این روند موجب می‌شود که رویکرد حزبی در مجلس شورای اسلامی تقویت شود و فراکسیون‌های سیاسی حزبی در مجلس شکل بگیرد؛ در نهایت ساختار فعالیت حزبی در پارلمان تقویت می‌شود.»

لازم به ذکر است، پیش ثبت نام از متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۱۶ مرداد آغاز شده است و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه‌ وزارت کشور به نشانی https://keshvar.moi.ir مراجعه و مدارک درخواستی را بارگذاری کنند. پیش ثبت نام از متقاضیان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا ۲۲ مرداد ماه ادامه خواهد داشت؛ این مهلت زمانی تمدید نخواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار