سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

سه هزار و ۹۰۰ نفر اطلاعات هویتی خود را در سامانه پیش ثبت‌نام ثبت کردند

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت در دومین روز ثبت نام اولیه از متقاضیان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه هزار و ۹۰۰ نفر اطلاعات هویتی و مدارک خود را در سامانه وزارت کشور ثبت کردند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سه هزار و ۹۰۰ نفر اطلاعات هویتی خود را در سامانه پیش ثبت‌نام ثبت کردند

محسن اسلامی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: در دومین روز ثبت نام اولیه از متقاضیان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ظهر روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد سه هزار و ۹۰۰ نفر اطلاعات هویتی و مدارک خود را در سامانه وزارت کشور ثبت کردند.

به گفته وی تعداد افرادی که تاکنون مدارک خود را بارگذاری کرده اند به ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

اسلامی در تفکیک ثبت‌نام کنندگان از روز گذشته تا امروز گفت: بیشترین آمار ثبت نام مربوط به تهران با ۲۵ درصد بود؛ ۱۲ درصد از کسانی که ثبت‌نام خود را تکمیل کردند خانم و ۸۸ درصد آقا بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین کسانی که در سامانه وزارت کشور ثبت نام کرده اند، در رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال قرار دادند، تعداد آنان را ۲۴ درصد ثبت‌نام کنندگان دانست.

اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از این رده سنی، گروه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال، ۲۱ درصد را به خودشان اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۱۲۵ نفر از افرادی که ثبت نام کرده‌اند قبلا سابقه نمایندگی داشته‌اند، افزود: ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و ۱۱۲ نفر نیز مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات بودند که می بایست در زمان مقرر از سمت خود استعفا می کردند.

اسلامی همچنین گفت: بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان مربوط به استان تهران و کمترین تعداد هم مربوط به خراسان شمالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار